ثور 31, 1403 14:27 Asia/Kabul

کارشناس و فعال فرهنگی افغان گفت: آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی اهتمام ویژه ای نسبت به مسایل جهان اسلام و مظلومان جهان داشت.

حجت الاسلام محمد مختاری در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری ضمن تسلیت شهادت آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان به ملت و دولت ایران اسلامی، رهبر معظم انقلاب اسلامی و تمام امت اسلامی اظهار کرد: ایشان توجه ویژه ای نسبت به مساله قدس شریف و آزادی ملت فلسطین و غزه داشت، ندای دفاع از مردم مظلوم فلسطین و اتحاد امت اسلامی سر می داد و تمام امکانات را در دفاع از امت اسلامی و پیشرفت جوامع اسلامی بسیج کرده بود و این حادثه دلخراش تمام آزادیخواهان جهان و به ویژه امت اسلامی را در غم فرو برد.

وی افزود: آقای رئیسی پیش از عهده دار شدن مسوولیت ریاست جمهوری اسلامی ایران، تولیت آستان قدس رضوی را بر عهده داشت که در آن زمان در برخی جلسات با حضور ایشان، شرکت کرده و از نزدیک با دیدگاه ها و نظرات وی در مورد جهان اسلام آشنا شده و وی را یک عالم فاضل و یک شاگرد ممتاز مکتب حضرت امام صادق (ع) یافته که به مسایل با دیدگاه و منش طلبگی برخورد می کرد، به جهان اسلام و مخصوصا کشورهای دچار بحران مانند افغانستان توجه ویژه ای داشت و همواره پیشرفت و ترقی کشورهای اسلامی را مورد توجه قرار می داد.

مختاری یاد آور شد که وقتی با جمعی از فرهیختگان مهاجر افغانستانی به حضور آقای رئیسی مشرف شده بودند به مسایل مهاجرین و افغانستان توجه ویژه داشت و می گفت: جمهوری اسلامی ایران تمام امکانات خود را بسیج می کند و از هیچ کمکی به ملت های مسلمان مخصوصا مردم افغانستان دریغ نخواهد کرد. تعاملی هم که در زمان ریاست ایشان با کشورهای مختلف اسلامی مانند عربستان سعودی انجام شد، نتایج مثبتی روی کل کشورهای اسلامی داشت.

وی اضافه کرد: آیت الله رئیسی از جایگاه ویژه ای در ایران اسلامی و امت اسلامی برخوردار بود، در مقام مسوولیت دارای فکر جهادی و شریک غم و شادی ملت های تحت ستم بود، حادثه ای که اتفاق افتاد یک ضایعه بزرگ بود و جای خالی ایشان هم به راحتی پر نمی شود.

 

کلیدواژه