جوزا 02, 1403 13:29 Asia/Kabul

دبیر شورای علما و نخبگان اهل سنت مهاجر افغانستانی در ایران گفت: شهید آیت الله دکتر رئیسی همواره با مهاجرین افغانستانی برخورد حسنه داشت و به فکر خدمت به آنان بود.

مولوی محمد یعقوب سامانی در گفت و گو با برنامه انعکاس رادیو دری ضمن تسلیت شهادت آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان به رهبر معظم انقلاب اسلامی، خانواده های شهدا و ملت شریف ایران اظهار کرد: با شنیدن شهادت ایشان تمامی ملت های آزاده و کسانی که طرفدار آزادگی و خدمت به مستضعفین هستند در سرتاسر دنیا غمگین شدند و دل هایشان به درد آمد.

وی افزود: خدمت به جامعه اسلامی و دیدگاه کلان انقلاب و تمدن اسلامی مرز نمی شناسد و زمانی که مسوولان با دید کلان تمدن اسلامی به مسایل جهان ورود کنند مردم دنیا اعم از مسلمان و غیر مسلمان به آن ها محبت می ورزند.

این عالم اهل سنت افغانستانی عنوان کرد: دل های مردمان افغانستان و ایران یکی است و مرزها سبب جدایی آن ها نمی شود به این خاطر مردم افغانستان از این حادثه بسیار غمگین شدند، این حادثه دل مسلمانان و غیر مسلمانان را در سراسر دنیا به درد آورد و مردم افغانستان که با ملت ایران یکی هستند و جمع زیادی از مهاجرین افغانستانی در ایران زندگی می کنند از این حادثه بسیار دلشکسته شدند.

دبیر شورای علما و نخبگان اهل سنت مهاجر افغانستانی در ایران بیان کرد: مردم افغانستان و ایران ارتباط دیرینه فرهنگی، زبانی، تمدنی و دینی دارند و در این ضایعه مردم افغانستان غم شریک مردم ایران هستند و دلشان مانند این مردم به درد آمده است.

مولوی سامانی عنوان کرد: تمدن اسلامی توسط مردان شریفی مانند این شهدای بزرگوار پیش می رود و همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی هم فرمودند خللی در امور انقلاب اسلامی وارد نخواهد شد.

این فعال فرهنگی افغان با بیان اینکه آیت الله شهید رئیسی همیشه مدافع قدس و فلسطین بود و با در دست گرفتن قرآن کریم پشت جایگاه سازمان ملل متحد حامل قرآن شد و با رشادت پیام قرآن کریم را به جهانیان رساند، اظهار امیدواری کرد: چنین مردانی در جامعه اسلامی زیاد شود و یاران ایشان راهشان را در سراسر دنیا ادامه دهند.

وی اضافه کرد: لقب شهید خدمت که به شهید رئیسی داده شده واقعا برازنده است، زمانی که ایشان تولیت آستان قدس رضوی را به عهده داشت در حد توان خدمات شایانی به مهاجرین افغانستانی ارایه کرد و همیشه با اخلاق حسنه با آن ها رفتار می کرد.

 

کلیدواژه