آمادگی های لازم برای پذیرایی از زائران افغانستانی اربعین حسینی در هرات اتخاذ شده است
(last modified 1403-05-28T07:38:45+00:00 )
اسد 28, 1403 12:08 Asia/Kabul

عضو اتحادیه شرکت های سیاحتی و زیارتی هرات گفت: آمادگی های لازم برای پذیرایی و حمل و نقل زائران افغانستانی اربعین حسینی در هرات اتخاذ شده است.

حسین بهراد یوسفی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در هرات گفت: از آنجا که زائران از شهرهای مختلف افغانستان به هرات می آیند در مسجد محمدیه منطقه جغاره هرات شرایط اسکان و پذیرایی از آنان فراهم شده که پس از پذیرایی و استراحت به سمت مرز ایران حرکت می کنند.

وی افزود: پیش بینی می شود امسال بیش از پنجاه هزار نفر از داخل افغانستان برای شرکت در مراسم راهپیمایی و زیارت اربعین حسینی به عتبات عالیات عراق مشرف شوند به همین دلیل آمادگی های لازم برای خدمت رسانی به این زائران اتخاذ شده و حکومت طالبان هم شرایط صدور پاسپورت برای این افراد را تسهیل کرده و اقداماتی هم برای امنیت مسیر زائران انجام داده است. در بحث حمل و نقل زائران هم تلاش شده که از وسایط نقلیه بهتری استفاده شود.

این عضو اتحادیه شرکت های سیاحتی و زیارتی هرات عنوان کرد: امسال مانند سال گذشته ویزای جمهوری اسلامی ایران و عراق برای زائران افغانستانی اربعین حسینی رایگان اعلام شد، دولت جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده که خدمات ویژه ای برای آنان ارایه می کند و هزینه بیمه زائران افغانستانی را پنجاه درصد کاهش داده است، دولت عراق نیز ویزا را به صورت مانیفستی ارایه می کند.

به گفته یوسفی از آنجا که در مرز اسلام قلعه-دوغارون امکانات و زیرساخت های بهتری وجود دارد تصمیم بر آن شد که زائران افغانستانی از این مرز تردد کنند تا کمتر معطل شوند و قرار شده نیروهای ویژه ای در مرز موظف شوند و خدمات لازم را به زائران ارایه کنند. در مرز دوغارون و داخل خاک جمهوری اسلامی ایران هم موکبی در نظر گرفته شده تا زائران در آنجا پذیرایی شوند و استراحت کنند.

وی اضافه کرد: مشکل پاسپورت های افغانستانی که زمان اعتبار آن ها به پایان رسیده و برچسب تمدید خورده اند هم رفع شده و قرار شده که ویزای جمهوری اسلامی ایران و عراق به این پاسپورت ها داده شود.

 

کلیدواژه