شرکت های ایرانی آماده کمک برای ایجاد مراکز درمانی و تجهیز آن ها در افغانستان هستند
(last modified 1403-07-05T07:32:07+00:00 )
میزان 05, 1403 12:02 Asia/Kabul

یک فعال حوزه درمانی ایرانی گفت: شرکت های ایرانی در صورت جلب همکاری و تمایل افغانستانی ها آماده کمک برای ایجاد مراکز درمانی و تجهیز آن ها در افغانستان هستند.

دکتر حمید رضا دهقان منشادی متخصص رادیو انکولوژی (مراقبت از بیماران سرطانی تحت پرتو درمانی) و از شرکت کنندگان نمایشگاه بین المللی تولیدات صنعتی در شهر جلال آباد مرکز ولایت ننگرهار افغانستان در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در این شهر اظهار کرد: افغانستان به مراکز درمانی و تجهیزات پزشکی نیاز دارد و شرکت های ایرانی آماده کمک برای ایجاد این مراکز و تجهیز آن ها می باشند.

نماینده شرکت تجهیزات پزشکی سینا افزود: از حدود یک سال پیش برنامه ریزی شده که یک مرکز تخصصی پیشرفته برای درمان سرطان در شهر هرات افغانستان راه اندازی کنیم که کارهای آن با کمک و همکاری مجموعه حبیب یار در هرات انجام شده، این مرکز در هرات در حال ساخت است و تجهیز دستگاه های رادیو انکولوژی آن هم بر عهده شرکت ایرانی سینا است که به عنوان اولین مرکز تخصصی در این حوزه تجهیز و راه اندازی خواهد شد و صحبت های ابتدایی هم برای راه اندازی مرکز دوم در شهر کابل انجام شده است.

این پزشک ایرانی و فعال حوزه تجهیزات پزشکی هدف از حضورش در نمایشگاه جلال آباد را بررسی ظرفیت تجهیزات تصویر برداری، رادیو تراپی و بیمارستانی و نیز راه اندازی مراکز بیمارستانی و خرید تجهیزات پزشکی برای افغانستان عنوان کرد که در ایران تولید می شود تا مراودات خوبی در این حوزه با افغانستان برقرار شود.

دکتر دهقان منشادی با بیان اینکه هر شهر افغانستان حداقل به دو مرکز رادیو تراپی یا پرتو درمانی و درمان سرطان نیاز دارد گفت: ما حاضریم برای راه اندازی این مراکز در شهرهای افغانستان کمک کنیم، در صورتی که بیماران افغانستانی در داخل افغانستان درمان شوند هم هزینه هایشان کمتر می شود، هم در زمان صرفه جویی می شود و هم سطح بهداشت و درمان این کشور رشد می کند. بنابراین دولت و بخش خصوصی افغانستان باید در این زمینه همکاری کنند تا شرکت های علاقه مند در این زمینه هم بتوانند با دست باز همکاری کنند.

وی عنوان کرد: مجموعه همکارش در حوزه مدیریت مراکز درمانی فعالیت می کند، بخشی از آن مربوط به بازرگانی تجهیزات پزشکی و بخشی هم مربوط به درمان است که در نمایشگاه جلال آباد بیشتر روی بازرگانی تجهیزات پزشکی تمرکز شده و وسایل و تجهیزات پزشکی و درمانی شرکت هایی که نمایندگی آن ها را دارد معرفی و ارایه می کند تا افغانستانی ها وسایل و تجهیزات مورد نیاز خود را از شرکت های ایرانی هم خریداری کنند.

دهقان منشادی ابراز تمایل کرد که او و همکارانش بتوانند با شرکت های محلی افغانستانی که بازار افغانستان را می شناسند ارتباط برقرار کنند و از طریق آن ها در این کشور بازاریابی شود.

 

کلیدواژه