خون سید حسن نصرالله و یاران ایشان درخت مقاومت را آبیاری و آن را تنومندتر خواهد کرد
(last modified 1403-07-08T09:11:37+00:00 )
میزان 08, 1403 13:41 Asia/Kabul

کارشناس سیاسی-فرهنگی افغانستانی تاکید کرد: خون سید حسن نصرالله دبیر کل شهید حزب الله لبنان و یاران و همرزمان ایشان درخت مقاومت را آبیاری و آن را تنومندتر و مستحکم تر خواهد کرد.

حجت الاسلام محمد مختاری در گفت و گو با بخش خبر رادیو دری ضمن تبریک و تسلیت شهادت سید حسن نصرالله و همرزمان ایشان در جنایت رژیم صهیونیستی اظهار کرد: خون این شهدا یک بار دیگر آزادیخواهان جهان را متوجه حقایق دنیای کنونی کرده و جنایتکاران را ریشه کن خواهد کرد.

وی افزود: شهید سید حسن نصرالله پس از چندین دهه زعامت و رهبری حزب الله لبنان و جبهه مقاومت در این کشور و شمال فلسطین و در دیگر نقاط حوزه های مقاومت، از خود چهره ای تابناک، ارزشی و رهبری به نمایش گذاشت که میلیون ها دل را با خود داشت و تکیه گاه جبهه مقاومت، سمبل دین مداری، ارزش خواهی، آزادیخواهی و مقاومت در برابر استکبار محسوب می شد و سخنان وی همواره مورد توجه آزادیخواهان جهان بود. سید مقاومت سرمایه بزرگ جهان اسلام بود و امید می رود خون پاکش استکبار جهانی را ریشه کن کند.

این کارشناس سیاسی عنوان کرد: این جنایت اسرائیل غاصب قابل پیش بینی بود چون این غده سرطانی و به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی "سگ هار" ی که غربی ها تربیت کرده و تمام امکانات کشتار جمعی را در اختیار وی قرار دادند و دستش را کاملا باز گذاشتند، در حقیقت جبهه امریکا، انگلیس، فرانسه و دیگر غربی ها را پشت سر خود داشت و به عنوان وسیله پیشبرد اهداف شوم استکبار جهانی عمل می کرد.

به گفته مختاری رژیم صهیونیستی از بمب ها و تسلیحات نظامی ممنوعه ای استفاده کرده اما حتی یک بار شورای به اصطلاح امنیت، مجمع عمومی سازمان ملل متحد یا دیگر نهادهای بین المللی نتوانستند قطعنامه الزام آوری را علیه آن تصویب کنند و اگر قانونی هم تصویب می شد با وتوی کشورهای خونخوار و به ویژه امریکا مواجه می شد به این ترتیب تمام جبهه غرب پشت سر اسرائیلی ها قرار گرفت و دست جنایتکاران صهیونیست را باز گذاشت.

این روحانی افغانستانی عنوان کرد: از طرف دیگر سکوت مرگبار بسیاری از کشورهای اسلامی سبب شد که صهیونیست ها جرات مضاعف پیدا کنند و مطمئن شوند که خطری از ناحیه کشورهای اسلامی آن ها را تهدید نمی کند و تنها خطر همین جبهه مقاومت است که در نقاط مختلف ایجاد شده و تنها حامی آن ها هم جمهوری اسلامی ایران است. کشورهای دیگر اسلامی نه تنها تهدیدی متوجه صهیونیست ها نمی کنند بلکه حتی حمایت هایی هم از این رژیم می کنند و این مسایل باعث توسعه روز افزون جنایت های اسرائیل غاصب شد.

این کارشناس افغانستانی بیان کرد: از دنیای غرب گله ای نیست زیرا دشمنی آنان با اسلام آشکار است، گلایه اصلی از کشورهای اسلامی است که بسیاری از آن ها فقط شعار اسلام سر می دهند اما عمل اسلامی انجام نمی دهند بلکه در جبهه کفر قرار دارند و آب به آسیاب دشمن می ریزند به این ترتیب اگر دیروز غزه به خاک و خون کشیده شد و امروز لبنان به خاک و خون کشیده می شود فردا ممکن است، اردن، مصر و دیگر کشورهای اسلامی مورد هجمه دشمن خونخوار قرار بگیرند.

مختاری یاد آور شد که جنگ به هر صورت تلفات به همراه دارد چنانکه حادثه کربلا هم تلفات داشت اما این تلفات آثار و پیامدهایی دارد، جبهه مقاومت با رفتن یک سردار از بین نخواهد رفت، با رفتن سید حسن نصرالله ده ها نفر مانند او  روی کار خواهند آمد چنانکه رهبران قبلی حزب الله نیز به شهادت رسیدند اما در هر مرحله نیروهای زبده تر و دلاورتری به میدان آمدند و پوزه دشمن را به خاک مالیدند.

وی اضافه کرد: دشمن صهیونیست مایوس است، چون به اهداف خود نرسیده غیرنظامیان را هدف قرار می دهد و با کمک استکبار جهانی دست به چنین جنایاتی می زند اما جبهه مقاومت آرام نخواهد نشست و حزب الله شجاع و ساخت مستحکم آن با رفتن یک خدمتگزار هیچ گاه متزلزل نمی شود، پرچمداران دلاور دیگری پرچم حزب الله را به اهتزار درخواهند آورد و انتقام خون شهدا را هم از اسرائیل غاصب، هم از حامیان آن ها و هم از سکوت کنندگان خواهند گرفت.

 

کلیدواژه