جهان غرب از شور انتخاباتی در جمهوری اسلامی ایران حیرت زده شده است
(last modified 1396-02-24T08:08:25+00:00 )
ثور 24, 1396 12:38 Asia/Kabul

جهان غرب که مدعی دموکراسی و انتخابات است با شور انتخاباتی و جمهوریت که در جمهوری اسلامی ایران پدید آمده، در حیرت و سردرگمی قرار گرفته است

عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد تاکید کرد: جهان غرب که مدعی دموکراسی و انتخابات است با انقلاب اسلامی ایران و شور انتخاباتی و جمهوریت که در جمهوری اسلامی ایران و در پرتو انقلاب  پدید آمده، در حیرت و سردرگمی قرار گرفته است.

حجت الاسلام دکتر محمد رضا جواهری در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری اظهار داشت: شعار مردمسالاری غربی، دمکراسی و جمهوریت بود اما با پیروزی انقلاب اسلامی آنچه که در دین اسلام وجود داشت و 1400 سال قبل به بشریت ارایه شده بود زنده شد و آن مردمسالاری دینی بود، بدین ترتیب شعار لیبرال دموکراسی غربی رنگ باخت و انقلاب اسلامی ایران با شعار مردمسالاری دینی پیشتاز جمهوریت در جهان شد.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران توانست نظام انتخاباتی سالم و مردمی را به جهان ارایه کند و با برگزاری انتخابات پی در پی، در جهان اسلام الگو قرار بگیرد، انتخابات پر شور و با شرکت حداکثری مردم در ایران بی نظیر یا کم نظیر است و چنین چیزی در جهان غرب کمتر دیده شده از اینرو غربی ها تلاش می کنند که مردم در جمهوری اسلامی ایران کمتر در انتخابات شرکت کنند.

به گفته این کارشناس ایرانی از سوی دیگر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات نشان دهنده حمایت حداکثری آنان از انقلاب اسلامی و نشانه ادامه راه امام خمینی (ره) و پایداری انقلاب اسلامی است.

جواهری عنوان کرد که عامل قدرت و عظمت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گسترش اسلام و تلاش برای تقریب بین مذاهب اسلامی در جهان است از اینرو غرب نمی خواهد انقلاب اسلامی پایدار باشد و تلاش می کند مشارکت مردم در انتخابات کم شود، انتخابات پرشور برگزار نشود و مردم نسبت به انتخابات بی تفاوت باشند.

این استاد دانشگاه گفت: امپریالیزم خبری و استکبار جهانی به سرکردگی امریکا و صهیونیزم بین الملل که در تعارض با انقلاب اسلامی ایران قرار دارد کوشش می کند انتخابات را در ایران بکوبد تا با شرکت کم مردم در انتخابات نظام تضعیف شود. بنابر این مردم باید در انتخابات بصورت پرشور شرکت کنند و به اصل شوری و مشورت که در قرآن کریم هم به آن تاکید شده توجه داشته باشند.

وی اضافه کرد: همچنان در انتخابات باید فرد اصلح انتخاب شود به گونه ای که کفار و مشرکین، استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل ناامید شوند و بصورت کلی شرکت حداکثری مردم در انتخابات عمل صالحی است که می تواند ضامن پایداری انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد.

 

کلیدواژه