جوزا 06, 1396 14:26 Asia/Kabul

داکتر عبدالله از اعضای با سابقه و فعال حزب جمعیت اسلامی افغانستان است و همچنان در این حزب باقی خواهد ماند

عضو پارلمان افغانستان تاکید کرد: داکتر عبدالله عبدالله از اعضای با سابقه و فعال حزب جمعیت اسلامی افغانستان است و همچنان در این حزب باقی خواهد ماند.

داکتر محی الدین مهدی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در خصوص برخی گمانه زنی ها مبنی بر وجود تلاش هایی جهت کنار زدن آقای عبدالله از حزب جمعیت در پی انتشار لیست 64 نفری از اعضای شورای رهبری این حزب گفت: در این رابطه هم سخنگوی حزب جمعیت اسلامی افغانستان و هم سخنگوی داکتر عبدالله عبدالله اظهار نظر کرده اند و هر دو گفته اند که به دلیل مشغول بودن آقای عبدالله نام وی در لیست اعضای شورای رهبری حزب جمعیت اسلامی قرار نگرفته است.

این عضو جمعیت اسلامی افزود: همچنان این موضوع یادآوری شده که در گذشته هم نام آقای عبدالله فقط در جمع اعضای عادی حزب جمعیت اسلامی بوده و در بین شورای رهبری این حزب نبوده است.

به گفته آقای مهدی اقدامی که در رابطه با انتشار لیست موقت اعضای شورای رهبری حزب جمعیت صورت گرفت یک بن بست طولانی را که پس از مرگ برهان الدین ربانی رهبر فقید حزب جمعیت اسلامی ایجاد شده بود، شکست اما گفته شده که لیست نهایی نیست و فقط تا زمان برگزاری کنگره حزب اعتبار دارد و هر کسی که شایستگی داشته باشد وارد لیست خواهد شد و کسی هم نمی تواند دکتر عبدالله را که سابقه درخشانی در حزب جمعیت اسلامی دارد کنار بزند.

این صاحبنظر سیاسی افغان عنوان کرد: شصت و چهار نفری که عضویت شورای رهبری حزب جمعیت اسلامی افغانستان را در لیست موقت دارند از چهره های سرشناس و مطرح افغانستان هستند و سابقه درخشانی در این حزب دارند و البته افراد سرشناس دیگری هم خارج از این لیست مانده اند. اما به هر حال این حرکت برای عبور از بن بست بود و قابل تقدیر است. برای برگزاری کنگره حزب هم تلاش ها از ماه ها و حتی سال ها قبل جریان داشت و بنا به مشکلات و گرفتاری های موجود به انجام نرسید.

وی همچنان خاطرنشان کرد: خلاف برخی گمانه زنی ها این کار حزب جمعیت به هیچ وجه در تقابل با حزب اسلامی که اخیراً مطرح شده نیست ضمن اینکه حزب اسلامی هم از انسجام خاصی برخوردار نمی باشد.

پس از انتشار لیست۶۴ نفره شورای رهبری حزب جمعیت و نبودن نام عبدالله عبدالله میان آنها گمانه‌ زنی‌هایی مبنی بر حذف نام وی از این حزب مطرح شد که سخنگوی ریاست شورای اجرایی افغانستان این موضوع را رد کرد و گفت، عبدالله همچنان عضو این حزب است.

 

کلیدواژه