نمایشگاه بهار قرآن در کابل و رویکرد تبیین آموزه های قرآنی در سطوح مختلف
(last modified 1396-03-16T13:46:10+00:00 )
جوزا 16, 1396 18:16 Asia/Kabul

نمایشگاه بهار قرآن با رویکرد تبیین آموزه های قرآنی و آشنایی بیشتر مردم با این آموزه ها برگزار شده است

مسوول برگزاری نهمین نمایشگاه بزرگ بهار قرآن در کابل گفت: این نمایشگاه با رویکرد تبیین آموزه های قرآنی در سطوح مختلف و آشنایی بیشتر مردم با این آموزه ها برگزار شده است.

حجت الاسلام والمسلمین عباس حسن زاده در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در محل نمایشگاه اظهار داشت: این نمایشگاه از هشتم ماه مبارک رمضان آغاز به کار کرد و با حضور تعدادی از شخصیت های دولتی و مسوولان مراکز دینی و فرهنگی رسماً افتتاح شد.

رئیس شورای عالی قرآنی افغانستان افزود: نهمین نمایشگاه بهار قرآن دارای 25 غرفه است که تلاش شده در آن ها بیشتر واژه های قرآنی، دینی و فرهنگی به کار برده شود تا کسانی که مراجعه می کنند بیشتر با این واژه ها آشنا شوند و بسیاری از جوانانی که به تازگی به مسایل دینی و فرهنگی روی آورده اند تشویق شوند که چنین برنامه هایی را در مراکز خود و مکان های زندگی شان پیاده کنند.

وی عنوان کرد که نمایشگاه بهار قرآن همچنان با رویکرد تبیین اهداف روزه داری و واژه های دینی و قرآنی برای افرادی که در سطوح بالاتری از تحصیلات قرار دارند و کسانی که در سطح عمومی هستند برگزار شده و هرکسی می تواند غرفه های مخصوص به خود را پیدا کند.

به گفته این فعال مذهبی-فرهنگی افغان غرفه های مختلفی شامل غرفه های سوالات شرعی، روانشناسی، کودک، انتشارات و رسانه ها نیز در نمایشگاه وجود دارد. علاوه بر این ها سالن انس با قرآن در نظر گرفته شده که برنامه های تلاوت، مسابقات ترتیل خوانی، قرائت و حفظ کل قرآن کریم در آن برگزار می شود.

حسن زاده همچنان خاطرنشان کرد: یک مسابقه بزرگ کتبی هم از طرف نمایشگاه برگزار شده که بیش از شش هزار نفر در آن شرکت می کنند و برای برندگان بر اساس قرعه جوایزی اهدا خواهد شد.

مسوول برگزاری نمایشگاه بهار قرآن گفت: تلاش برگزار کنندگان این نمایشگاه این است که جوانان و مردم در عرصه های مختلف برداشت صحیح و دقیقی از دین، قرآن و اسلام داشته باشند زیرا دشمنان اسلام هر روز توطئه و با هر برنامه ای افکار جوانان را خدشه دار می کنند تا آن ها را از اسلام دور نمایند و آن را دینی معرفی کنند که توام با خشونت است و نمی تواند مردم را رهبری کند.

رئیس شورای عالی قرآنی افغانستان یادآور شد که دولت افغانستان بخصوص در عرصه های نمایشگاهی بصورت کلی ضعیف عمل کرده و طی 9 سال گذشته فقط برای صدور مجوز و تامین امنیت نمایشگاه کمک کرده اما امکانات دیگری در اختیار آن قرار نداده است.

وی اضافه کرد: خود دولت هم در این زمینه و فرهنگ سازی برای جوانان برنامه های خوب و منظمی ندارد در حالی که وزارت های اطلاعات و فرهنگ، حج و اوقاف و معارف می توانند برنامه های خوبی در این زمینه داشته باشند.

 

کلیدواژه