برخی حکام کشورهای عربی به جای حمایت از فلسطین در کنار اسرائیل قرار گرفته اند
(last modified 1396-04-03T09:48:29+00:00 )
سرطان 03, 1396 14:18 Asia/Kabul

برخی حکام کشورهای عربی به جای حمایت از مردم فلسطین در کنار رژیم صهیونیستی قرار گرفته اند

رئیس شورای فرهنگی حامیان قدس شریف در افغانستان گفت: برخی حکام کشورهای عربی به جای حمایت از مردم فلسطین در کنار رژیم صهیونیستی و حامیانش قرار گرفته اند.

مولوی مختار مفلح در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در کابل با اشاره به برگزاری مراسم روز جهانی قدس در افغانستان تحت عنوان "فلسطین آزمون گاه ایمان" اظهار داشت: جهان اسلام امروز در شرایط خاصی قرار دارد، کسانی که سنگ رهبری امت اسلامی را به سینه می زنند در جنایات رژیم اسرائیل شریک شده اند و در کنار کسانی قرار گرفته اند که سال هاست این رژیم غاصب را مسلح کرده اند و از آن حمایت می کنند و این وظیفه مسلمانان است که صدای خود را در برابر این اعمال بلند کنند.

وی افزود: هرچند شرایط امنیتی افغانستان بسیار حساس است و هشدارهایی در خصوص برگزاری تجمعات داده شد اما تلاش شد که مراسم روز جهانی قدس از مکان های سرپوشیده خارج شود.

رئیس نهضت اسلامی افغانستان یادآور شد که در سفر اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا به عربستان، امریکا و عربستان سعودی علیه مردم مظلوم فلسطین در کنار یکدیگر قرار گرفتند و به جای اینکه در برابر رژیم اسرائیل بایستند علیه جهان اسلام متحد شدند.

به گفته مولوی مفلح حکام برخی کشورهای عربی دیانت خود را از دست داده اند، به دستور امریکا، انگلیس و اسرائیل کشورهای اسلامی را ناامن کرده اند و در راستای اهداف استعماری آن ها حرکت می کنند که باید صدای مسلمین روی آن ها بلند شود.

این صاحبنظر افغان گفت: مسلمانان از کفار، امریکا، انگلیس و اسرائیل انتظاری ندارند اما مساله این است که چرا برخی کشورهای اسلامی در نقش لابی رژیم صهیونیستی عمل می کنند و در کنار این رژیم و در برابر فلسطینیان قرار می گیرند، آن هم رژیمی که بیش از شش دهه است به مردم فلسطین ظلم می کند، آن ها را می کشد و آواره می کند. مسلمانان جهان و از جمله مسلمانان افغانستان باید صدای خود را علیه این جنایات و عملکردها بلند کنند.

وی اضافه کرد: امروز مسایل مهم دیگری هم در جهان اسلام مطرح است از جمله مساله قطر و بحرین که لازم است علمای جهان اسلام در مورد آن ها به بحث بپردازند و این مسایل باید در روز جهانی قدس این مسایل بیان شود.

 

کلیدواژه