سرطان 04, 1396 10:39 Asia/Kabul

علمای جامعه اسلامی نقش بارزی در تشریح قضیه فلسطین و جلب توجه مردم و حاکمان کشورهای اسلامی نسبت به این مساله دارند

کارشناس افغان تاکید کرد: علمای جامعه اسلامی نقش بارزی در تشریح قضیه فلسطین و جلب توجه مردم و حاکمان کشورهای اسلامی نسبت به این مساله و دفاع از فلسطین دارند.

محمد ناصر حلیمی استاد مرکز آموزش آموزگاران در ولایت ننگرهار افغانستان در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری گفت: علما در جامعه اسلامی نقش بسیار بارزی دارند و در افغانستان نقش علما بویژه در جهت دادن افکار عمومی و جلب توجه حاکمان به مسایل خاص اثرگذار هستند.

وی تصریح کرد: در مورد قضیه فلسطین هم چون مسلمانان مشکلات زیادی را سپری کرده و می کنند و خون بیگناهان زیادی بر زمین ریخته علما نزد خداوند و نزد امت اسلامی مسوولیت دارند تا مردم و بویژه جوانان را آگاه کنند که در خصوص قضایای مهم جهان اسلام مانند مساله فلسطین بی تفاوت نمانند.

به گفته این کارشناس افغان علمای جامعه اسلامی باید موضوع فلسطین را در منابر، محراب ها و رسانه ها به گوش مردم برسانند و آنان را متوجه قضایا کنند تا مردم صدای خود را بلند کنند و از آرمان فلسطین دفاع کنند و این کشور اسلامی از چنگ اسرائیل غاصب رها شود.

حلیمی عنوان کرد: مسلمانان در هر نقطه ای از جهان باهم برادرند و به فرموده پیامبر گرامی اسلام  (ص) یکدیگر را تقویت می کنند، از اینرو مسلمانان در قضیه فلسطین هم نمی توانند بی تفاوت بمانند، فلسطین مهد هزاران پیامبر است و همانگونه که دفاع از حرمین واجب است دفاع از فلسطین و بیت المقدس هم واجب است.

وی اضافه کرد: اگرچه مسلمانان افغانستان با چالش های زیادی مواجه هستند، اما می توانند مساله فلسطین را هم به یاد داشته باشند و صدای خود را بلند کنند و همچنان از طریق رسانه ها، زبان و قلم به یاری مردم مظلوم فلسطین بپردازند.

 

کلیدواژه