سرطان 15, 1396 09:57 Asia/Kabul

دانش آموزان مهاجر افغان فاقد هرگونه مدارک اقامتی هم می توانند پس از طی مراحل در مدارس جمهوری اسلامی ایران ثبت نام کنند

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی اعلام کرد: دانش آموزان مهاجر افغان فاقد هرگونه مدارک اقامتی هم می توانند پس از طی مراحل در مدارس جمهوری اسلامی ایران ثبت نام کنند.

محمد عجمی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری گفت: تعدادی از دانش آموزان اتباع خارجی تاکنون در هیچ طرح سرشماری شرکت نکرده اند که این افراد می توانند از تاریخ 20 / 4 / 1396 به مدت ده روز به دفاتر کفالت اقامت و اشتغال اتباع خارجی مراجعه و برگه نوبت دهی دریافت کنند که بر اساس آن معرفی نامه ثبت نام دانش آموزان در مدارس به آن ها داده خواهد شد.

وی افزود: از آنجایی که فصل ثبت نام دانش آموزان در مدارس است، آن دسته از دانش آموزانی که دارای مدارک اقامتی معتبر از قبیل پروانه اقامت یا کارت آمایش هستند می توانند به مدارس دولتی مراجعه و بدون پرداخت شهریه در مدارس دولتی ثبت نام کنند.

به گفته مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی دانش آموزانی که خودشان و والدینشان فاقد مدارک اقامتی معتبر بودند و در سال های 1394 و 1395 در طرح ثبت نام شرکت کردند نیز می توانند از تاریخ 17 / 4 / 1396 به دفاتر کفالت مراجعه و از دفاتر کفالت برگه معافیت تحصیلی برای ثبت نام دریافت کنند.

عجمی با بیان اینکه: دارندگان روادید طرح خانواری و کسانی که در طرح سرشماری اخیر شرکت کردند هم از تاریخ 17 / 4 / 96 به مدت دو هفته می توانند به دفاتر کفالت مراجعه و برای ثبت نام دانش آموزان معرفی نامه دریافت کنند افزود: فرصت خوبی ایجاد شده و دانش آموزان و والدین آن ها می توانند از این فرصت استفاده کنند و چون ثبت نام از طریق سامانه های الکترونیکی انجام می شود پس از مهلت مقرر امکان ثبت نام وجود نخواهد داشت.

وی اضافه کرد: کارت های آمایش مرحله یازدهم اتباع خارجی که اعتبار آن تا 31 / 3 96 بود هم به مدت سه ماه تا 31 / 6 / 96 از ناحیه اداره کل اتباع خارجی وزارت کشور تمدید شده که در این رابطه هماهنگی های لازم با دستگاه های اجرایی استان در خصوص ارایه خدمات اداری به اتباع خارجی انجام شده است.

 

کلیدواژه