افراد متخصص، متعهد، با تجربه و صادق به عنوان وزیران پیشنهادی معرفی شوند
(last modified 1396-05-01T10:35:02+00:00 )
اسد 01, 1396 15:05 Asia/Kabul

حکومت وحدت ملی افغانستان باید افرادی متخصص، متعهد، با تجربه و صادق را به عنوان وزیران پیشنهادی به پارلمان معرفی کند

کارشناس سیاسی افغان تاکید کرد: حکومت وحدت ملی افغانستان باید افرادی متخصص، متعهد، با تجربه و صادق را به عنوان وزیران پیشنهادی به پارلمان معرفی کند.

بسم الله تابان در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری با اشاره به اظهارات معاون سخنگوی ریاست اجرایی حکومت وحدت ملی در مورد توافق سران حکومت بر سر تکمیل کابینه پس از تعطیلات تابستانی پارلمان گفت: کابینه حکومت وحدت ملی باید بسیار زودتر از این ها تکمیل می شد اما با توجه به شرایط افغانستان و تفاوت خواسته های رهبران این حکومت هنوز تعدادی از وزارتخانه ها با سرپرست ها اداره می شوند.

وی افزود: انتظار می رفت که تا قبل از تعطیلات تابستانی پارلمان اعضای باقیمانده کابینه معرفی شوند اما باز هم این مساله تاپایان تعطیلات پارلمان به تعویق افتاده است. به هر صورت این امیدواری وجود دارد که افراد متخصص و وطندوست وارد کابینه حکومت وحدت ملی شوند و حکومت بتواند مشکلاتی را که بوجود آمده از طریق وزیران قوی از بین ببرد.

این کارشناس سیاسی با اشاره به اختلافات میان دیدگاه های سران حکومت وحدت ملی با وجود توافق بر سر تکمیل کابینه عنوان کرد که توافقنامه تشکیل حکومت وحدت ملی خود منبع مشکلات و چالش ها بوده و هر یک از سران حکومت به دنبال دستیابی به منافع بیشتری برای خود و طرفدارانشان بوده اند،

وضعیت حاکم بر افغانستان به گونه ای بوده که هر گروهی به دنبال کسب قدرت سیاسی و نظامی باشد و در این میان به بخش خصوصی فرصت ابراز وجود داده نشده در حالیکه بخش خصوصی می تواند در یک کشور بسیار تاثیرگذار باشد.

به گفته تابان اما از سوی دیگر برخی جریان ها و ائتلاف هایی که ایجاد شده اند به عنوان اپوزیسیون حکومت فعالیت می کنند که روندی مثبت است اما آن هاهم باید به عنوان منتقدان سیاسی، کمبودهای حکومت را گوشزد کنند و در عین حال بگذارند که حکومت کار خود را بکند. اگر این جریان ها و ائتلاف ها بخواهند هم در اپوزیسیون باشند و هم در قدرت سهیم باشند مشکلات بیشتر خواهد شد.

وی اضافه کرد: برای حضور در کابینه باید افراد صادق، متعهد و خیرخواه افغانستان معرفی شوند و فرقی هم نمی کند که متعلق به چه قوم، حزب و منطقه ای باشند اما در صورتی که حکومت نتواند وزیران کابینه را معرفی کند مشکلات اداری و نقض قوانین افزایش خواهد یافت و این به خیر و صلاح مردم افغانستان نخواهد بود.

 

کلیدواژه