اسد 18, 1396 16:13 Asia/Kabul

مرحله دوم طرح سرشماری اتباع افغانستانی که بصورت غیرمجاز در ایران حضور دارند از روز گذشته 17 / 5 / 96 آغاز شده و جریان دارد

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: مرحله دوم طرح سرشماری اتباع افغانستانی که بصورت غیرمجاز در ایران حضور دارند از روز گذشته 17 / 5 / 96 آغاز شده و جریان دارد.

محمد عجمی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری اظهار داشت: در این مرحله سه گروه از اتباع خارجی سرشماری می شوند، گروه اول کسانی هستند که دارای کارت های آمایش مرحله اول تا نهم می باشند و کارت های خود را تمدید نکرده اند، گروه دوم شامل کسانی است که دارای پاسپورت با اقامت یا ویزای غیر معتبر از 1 / 1 / 1380 تا 22 / 1 / 1395 هستند و گروه سوم کسانی است که دارای برگ تردد با تاریخ اعتبار گذشته از 1 / 1 / 1380 تا 22 / 1 / 95 می باشند.

وی افزود: این افراد می توانند به دفاتر کفالت اقامت و اشتغال اتباع خارجی مراجعه و برگه نوبت دهی دریافت کنند که در این مرحله فقط مراجعه سرپرست خانوار نیاز است، مدارک مورد نیاز هم اصل کارت آمایش تاریخ گذشته یا پاسپورت دارای پروانه اقامت نامعتبر و یا برگه های تردد تاریخ گذشته است.

به گفته مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی بر اساس نوبت هایی که به مراجعین داده می شود که شروع آن هم از 27 / 5 / 96 خواهد بود همه افراد خانوار به دفاتر کفالتی که در برگه نوبت دهی آن ها مشخص شده مراجعه می کنند و سرشماری انجام می شود، پایان مرحله نوبت دهی هم 6 / 6 / 95 خواهد بود. افرادی هم که از مرحله اول سرشماری جا مانده اند می توانند از تاریخ 1 / 6 / 96 به دفاتر کفالت مراجعه و نوبت دریافت کنند.

عجمی یادآور شد برای گروه های یاد شده تقسیم اوقاتی هم تعیین شده که دارندگان کارت های آمایش باید در هفته اول، دارندگان پاسپورت در هفته دوم و دارندگان برگه های تردد و جاماندگان از مرحله اول، در هفته سوم مراجعه کنند اما تلاش می شود که این تقسیم اوقات حداقل در مرحله نوبت دهی برداشته شود.

این مقام اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی گفت: در مرحله اول طرح سرشماری اتباع افغانستانی غیرمجاز در خراسان رضوی 53 هزار نفر  که در چهار گروه اعلام شده قرار می گرفتند سرشماری شدند.

عجمی در مورد ثبت نام دانش آموزان مهاجر افغان در مدارس هم اظهار داشت: آندسته از دانش آموزانی که دارای مدارک اقامتی معتبر بودند برای ثبت نام در مدارس دولتی مشکلی ندارند، دانش آموزانی که در سال های 94 و 95 فاقد مدارک اقامتی بودند هم از 18 / 4 / 96 تا 3 / 5 / 96 به دفاتر کفالت مراجعه و برگه معرفی ثبت نام در مدارس دولتی را دریافت کردند.

وی اضافه کرد: گروهی هم کسانی بودند که امسال به سن مدرسه رسیدند که آن ها هم از 18 / 4 تا 3 / 5 مراجعه و برگه معرفی به مراکز بهداشتی دریافت کردند که باید پیگیر کار ثبت نام باشند و آنچه در برنامه ثبت نام اداره اتباع راجع به ثبت نام دانش آموزان در مدارس بوده به اتمام رسیده است.

 

کلیدواژه