اسد 24, 1396 17:42 Asia/Kabul

تروریست ها و هراس افکنان تعداد زیادی از مردم غیرنظامی را در میرزا ولنگ به طرز فجیعی به قتل رسانده و در گورهای دسته جمعی انداخته اند

سخنگوی والی سرپل در شمال افغانستان گفت: تروریست ها و هراس افکنان تعداد زیادی از مردم غیرنظامی را در میرزا ولنگ به طرز فجیعی به قتل رسانده و در گورهای دسته جمعی انداخته اند.

ذبیح الله امانی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری با بیان اینکه منطقه میرزا ولنگ عصر روز گذشته بطور کامل از وجود تروریست ها و هراس افکنان پاکسازی شده اظهار داشت: والی سرپل همراه با نیروهای امنیتی و مردم وارد میرزا ولنگ شده و از این منطقه بازدید کرد.

وی افزود: تروریست ها تعدادی از خانه های مردم و مساجد را به آتش کشیده اند و دارایی های مردم را به تاراج برده اند.

به گفته سخنگوی والی سرپل تروریست ها تنها در یک منطقه بیش از بیست و پنج نفر از غیرنظامیان را که در بین آن ها کودکان هم بوده اند به طور فجیعی به قتل رسانده اند و اجساد آن ها را در گور دسته جمعی انداخته اند. در چندین منطقه دیگر هم گورهای دسته جمعی ایجاد شده که افراد بیگناه و غیرنظامی به طرز فجیعی به قتل رسیده و به آنجا انداخته شده اند که هنوز تعداد دقیق تلفات غیرنظامیان در میرزا ولنگ مشخص نشده است.

وی اضافه کرد: امنیت بطور کامل در منطقه میرزا ولنگ برقرار شده اما هنوز همه مردمی که مجبور به ترک خانه های خود شده بودند به خانه های خود بازنگشته اند البته تعداد کمی از مردم بازگشته و در حال شناسایی اجساد نزدیکانشان هستند.

 

کلیدواژه