سپردن ماموریت نظامی امریکا در افغانستان به شرکت بلک واتر، جان و مال مردم را به خطر می اندازد
(last modified 1396-05-29T11:03:27+00:00 )
اسد 29, 1396 15:33 Asia/Kabul
  • سپردن ماموریت نظامی امریکا در افغانستان به شرکت بلک واتر، جان و مال مردم را به خطر می اندازد

سپردن احتمالی ماموریت نظامی امریکا در افغانستان به شرکت بدنام بلک واتر، امنیت، جان و مال مردم را به خطر می اندازد

کارشناس سیاسی-فرهنگی افغان گفت: سپردن احتمالی ماموریت نظامی امریکا در افغانستان به شرکت بدنام بلک واتر، امنیت، جان و مال مردم را به خطر می اندازد.

دکتر سید وحید ظهوری حسینی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری با اشاره به پیشنهاد شرکت امنیتی خصوصی بلک واتر به دولت امریکا برای سپردن جنگ افغانستان به این شرکت و تصمیم دونالد ترامپ برای بررسی آن اظهار داشت: دولت جدید امریکا سیاست هایی را که در رابطه با افغانستان دارد آهسته آهسته اعلام و عملی می کند.

وی افزود: شرکت امنیتی خصوصی بلک واتر از شرکت های بدنامی است که بسیاری از انفجارها، ترورها و حملات انفجاری تروریستی چه در عراق و چه در کشورهای دیگر با پشتیبانی آن انجام شده بنابراین سپردن احتمالی ماموریت نظامی امریکا به این شرکت، امنیت، جان و مال مردم را به خطر می اندازد و مشکلاتی به بار خواهد آورد که دولت امریکا هم به خاطر آن سرافکنده خواهد شد.

به گفته عضو موسس بنیاد علمی-فرهنگی کوثر این شرکت امنیت را تامین نخواهد کرد و حتی ممکن است از گروه های تروریستی حمایت کند و در صورتی که امریکا به عنوان یک کشور اشغال شده به افغانستان نگاه کند و شرکت های امنیتی خصوصی خود را در این کشور به کار بگیرد باعث طولانی شدن جنگ در افغانستان می شود و این کشور دیگر امن نخواهد بود.

ظهوری حسینی عنوان کرد: افغانستان در حال گذار از شرایطی است که امنیت آن به دست نیروهای امنیتی این کشور سپرده شده که باید از این شرایط عبور کند و در حال حاضر مشکلاتی هم دارد اما شرکت های امنیتی خصوصی به هیچ قانونی پایبند نیستند و اگر قرار باشد امنیت افغانستان به این شرکت ها سپرده شود، امنیت، استقلال و همه چیز آن زیر سوال خواهد رفت و خواسته های دولت این کشور هم تامین نخواهد شد.

وی اضافه کرد: دولت افغانستان با امضای پیمان امنیتی با امریکا خود را محدود کرد و برخی مقامات افغان در واقع به دنبال تامین خواسته ها و پیاده کردن سیاست های خارجی ها هستند در حالی که اگر دولت، پارلمان و سایر ارگان ها با نیروهای امنیتی افغان کار و به آن ها کمک کنند حداقل از تبعات منفی این پیمان جلوگیری می شود و نتایج مثبتی نیز حاصل خواهد شد.

 

کلیدواژه