مردم و دولت افغانستان به صداقت پاکستانی ها در خصوص همکاری های مشترک اعتماد ندارند
(last modified 1396-09-26T12:36:09+00:00 )
قوس 26, 1396 17:06 Asia/Kabul
  • مردم و دولت افغانستان به صداقت پاکستانی ها در خصوص همکاری های مشترک اعتماد ندارند

مردم و دولت افغانستان به صداقت مقامات پاکستانی در خصوص همکاری های مشترک در عرصه های مختلف اعتماد ندارند

کارشناس و فعال سیاسی افغان تاکید کرد: مردم و دولت افغانستان به صداقت مقامات پاکستانی در خصوص همکاری های مشترک در عرصه های مختلف اعتماد ندارند.

جمال الدین بدر در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در رابطه با سفر اخیر هیات نظامی پاکستان به ریاست قمر جاوید باجوا رئیس ستاد مشترک ارتش پاکستان به کابل گفت: این هیات پیشنهادهایی داشت مبنی بر اینکه دو کشور در خصوص تبادل اطلاعات امنیتی همکاری کنند، در مناطق مرزی گشت مشترک داشته باشند، در زمینه آموزش به نیروهای نظامی افغان اعلام آمادگی کرد و همچنان خواستار افزایش مراودات تجاری بین دو کشور شد.

والی پیشین نورستان اظهار داشت: پیشنهادات خوبی بود اما دولت افغانستان به نیت و صداقت پاکستانی ها اعتماد ندارد و پاسخ روشنی هم به این پیشنهادات نداده است.

وی افزود: مقامات افغان می گویند هرگاه که بر پاکستان به خاطر حمایتش از تروریست ها فشار وارد می شود پاکستانی ها چنین بازی هایی را به راه می اندازند و زمانی که خیالشان راحت تر شود به اعمال گذشته خود ادامه می دهند.

به گفته این کارشناس سیاسی مردم افغانستان هم دیگر به این دیدارها و گفت و گوها دل خوش نمی کنند زیرا چنین سفرها، دیدارها و گفت و گوهایی بسیار تکرار شده اما نتیجه ای درپی نداشته و تغییر مثبتی در زندگی مردم وارد نکرده است، آنچه مردم می بینند و لمس می کنند کشتار، انفجار و بی خانمانی است.

بدر عنوان کرد: مسایل امنیتی، همکاری مشترک اطلاعاتی و مبارزه با تروریزم در تمام نشست ها و سفرهای متقابل مقامات دو کشور مورد بحث قرار گرفته است، از سال ها قبل نشست های سه جانبه مسوولان نظامی و امنیتی افغانستان، پاکستان و امریکا برگزار می شد اما هیچ نتیجه ای نداشت و حتی اوضاع امنیتی وخیم تر شد.

وی اضافه کرد: پاکستان همواره ادعا می کند که به دنبال مبارزه با تروریست ها، تامین امنیت و همچنان کمک به تامین امنیت افغانستان است اما مساله این است که نه تنها افغانستان بلکه دیگر کشورها هم این ادعاهای پاکستان را باور ندارند چون در عمل چیز دیگری می بینند.

 

کلیدواژه