دلو 23, 1396 15:14 Asia/Kabul

امروز شاهد ثمرات آشکار انقلاب اسلامی ایران در گوشه و کنار منطقه و جهان هستیم

روحانی و فعال فرهنگی-مذهبی افغان گفت: امروز شاهد ثمرات آشکار انقلاب اسلامی ایران در گوشه و کنار منطقه و جهان هستیم.

حجت الاسلام دکتر محمد اسحاق ذاکری در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری اظهار داشت: از همان آغاز این انقلاب بر کشورهای مختلف تاثیرات خود را داشت و مخصوصاً همزمانی آن با جهاد مقدس مردم افغانستان و پیروزی انقلاب اسلامی در ایران به رهبری امام خمینی (ره) نیروی مضاعفی به مجاهدان افغان داد.

وی یادآور شد که مجاهدین افغان هم با مجاهدت های بسیار بالاخره به پیروزی رسیدند هرچند به خاطر نبود رهبری واحد از ثمرات جهاد بهره برداری خوبی نشد.

معاونت پژوهشی جامعه المصطفی العالمیه در کابل عنوان کرد: حضرت امام خمینی (ره) شخصیت جامع علمی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی بود که با برداشت صحیح خود از اوضاع اجتماعی چهل سال قبل در ایران و دیگر کشورهای اسلامی ضرورت دید یک انقلاب اسلامی را در تمام ابعاد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بنیانگذاری کند.

به گفته ذاکری با اعتقاد و ایمانی که ایشان به خدای متعال و قدرت و نیروی نهفته در بین توده های مسلمانان داشت حرکت خود را با دست خالی آغاز کرد و توانست انقلاب اسلامی را به پیروزی برساند.

این پژوهشگر دینی افغان اظهار کرد: امروز در گوشه و کنار جهان ثمرات انقلاب اسلامی دیده می شود از جمله محور مقاومتی که در کشورهای عربی شکل گرفته و جنبه بین المللی پیدا کرده که علیه استکبار جهانی و بخصوص اسرائیل غاصب عمل می کند.

وی ابراز امیدواری کرد که محور مقاومت به رهبری حضرت امام خامنه ای دستاوردهای گسترده تری داشته باشد.

 

کلیدواژه