سرطان 11, 1403 20:39 Asia/Kabul
  • طالبان خطاب به پزشکان معترض زن: پول نداریم، به سر کار خود بازگردید
    طالبان خطاب به پزشکان معترض زن: پول نداریم، به سر کار خود بازگردید

طالبان به پزشکان معترض زن گفتند توان پرداخت معاش بیشتر را ندارند و آنان باید دست از اعتراض بکشند و به سر کار خود برگردند.

به گزارش رادیو دری به نقل از پایگاه تحلیلی روایت، منابع روز دوشنبه ۱۱ سرطان گفتند که پس از اعتصاب کاری پزشکان زن در شماری از بیمارستان‌های شهر کابل در اعتراض به کاهش حقوق و امتیازاتشان، مسوولان وزارت صحت عامه طالبان با فراخواندن نماینده‌‌ معترضان از آنان خواستند تا دست از اعتراض برداشته و با رعایت حجاب شرعی به وظیفه‌هایشان حاضر شوند.

منابع در وزارت صحت عامه افزوده‌اند که سرپرست وزارت صحت طالبان حاضر به دیدار و نشست با پزشکان زن نشد و در عوض، معین و برخی مسؤولان پایین رتبه صحت عامه با آنان دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گفته منابع، مسؤولان طالبان در وزارت صحت عامه به زنان معترض گفته‌اند که توان پرداخت معاش بیشتر به آنان را ندارند.

تصمیم عجیب طالبان؛ حقوق یکسان پنج هزار افغانی برای همه زنان کارمند

طالبان همچنان به پزشکان زن گفته‌اند: «همه‌ زنان خانه‌نشین شده‌اند، اما کارمندان زن در سکتور صحت اجازه کار را یافته‌اند و در این زمینه باید از طالبان سپاس‌گزار باشید.»

افراد این گروه تاکید کرده‌اند که به حکم شرعیت، هیچ زنی اجازه کار در بیرون از خانه را ندارد و اکنون که طالبان به زنان اجازه داده اند تا در نظام صحت کار کنند باید منت‌گزار باشند و با حفظ حجاب، به وظایف روزانه خود بپردازند.

مسوولان وزارت صحت خاطرنشان کرده اند که صلاحیت افزایش معاشات تنها در حیطه‌ اختیارات رهبر حکومت است و تا اجازه او نباشد، هیچ نهادی نمی‌تواند در این موضوع تغییری بیاورد.

این در حالی است که صبح روز دوشنبه ۱۱ سرطان معلمان زن در لیسه نسوان رحمان مینه حوزه هشتم شهر کابل نیز در اعتراض به کاهش معاشاتشان اعتصاب کاری کرده‌اند.

وزارت صحت عامه طالبان: فعالیت بانوان در بخش صحت ادامه دارد

بدخشان؛ مردم بار دیگر در برابر طالبان اعتراض کردند

کلیدواژه