ثور 04, 1397 11:56 Asia/Kabul

در دیدارهای وزیر تحصیلات عالی افغانستان با مسوولان دانشگاه آزاد اسلامی بر گسترش همکاری ها و روابط دانشگاهی بین دانشگاه های افغانستان و دانشگاه آزاد اسلامی تاکید شد

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی ایران گفت: در دیدارهای وزیر تحصیلات عالی افغانستان و هیات همراه با مسوولان دانشگاه آزاد اسلامی بر گسترش همکاری ها و روابط دانشگاهی بین دانشگاه های افغانستان و دانشگاه آزاد اسلامی تاکید شد.

دکتر محمد صادق ضیایی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری اظهار داشت: دکتر نجیب الله خواجه عمری وزیر تحصیلات عالی افغانستان در ابتدا دیداری با دکتر ولایتی رئیس هیات موسس و هیات عامل دانشگاه و نیز هیات امنای دانشگاه داشت و جلسه بسیار خوب و کارشناسی برگزار شد که طی آن بر گسترش همکاری های علمی-پژوهشی دانشگاه آزاد و دانشگاه های افغانستان تاکید کرد و دکتر ولایتی هم بر همکاری مستمر با آموزش عالی افغانستان تاکید کرد.

وی افزود: در نشست خبری مشترک دکتر علی اکبر ولایتی و دکتر نجیب الله خواجه عمری آقای ولایتی اعلام کرد که دانشگاه آزاد اسلامی برای بورسیه شدن دانشجویان افغانستانی در رشته های تخصصی و فوق تخصصی آمادگی کامل دارد و طرفین همکاری مستمر دانشگاه آزاد و حوزه آموزش عالی افغانستان را مغتنم شمردند.

به گفته سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی ایران آقای خواجه عمری بازدیدی هم از واحد علوم و تحقیقات در بخش های مختلف علوم و تحقیقات دانشگاه داشت و بعد از آن نشست مشترکی با دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد داشت.

ضیایی عنوان کرد: در نشست مشترک خواجه عمری و همراهانش با آقای رهبر مسایل مختلفی مطرح شد و آقای رهبر اعلام کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به توانمندی که دارد در یک برنامه ریزی بلندمدت می تواند مجموعه ای مانند واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد را در افغانستان راه اندازی کند،

همچنان خواستار گسترش روابط دانشگاهی با افغانستان شد و بر این نظر بود که علاوه بر آموزش، هدایت گری امور پژوهش در فعالیت های پژوهشی نیز می تواند مورد توجه قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: وزیر تحصیلات عالی افغانستان ضمن قدردانی از مهمان نوازی طرف ایرانی خواستار آن شد که رشته های مورد نیاز دانشگاه های افغانستان توسط دانشگاه آزاد راه اندازی شود و نیروهایی آموزش داده شود که نیاز افغانستان را در این عرصه ها تامین کند.

 

کلیدواژه