بیانیه شورای حقوق بشر قوه قضاییه  ایران در محکومیت کشتار ملت فلسطین
(last modified 1397-02-26T03:41:37+00:00 )
ثور 26, 1397 08:11 Asia/Kabul
  • بیانیه شورای حقوق بشر قوه قضاییه  ایران در محکومیت کشتار ملت فلسطین

امریکا بار دیگر بستر جنایتی هولناک بدست  رژیم  اسراییل علیه ملت فلسطین را فراهم کردند .

دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا با وجود مخالفت‌های گسترده منطقه‌ای و جهانی روز دوشنبه سفارت  امریکا  را از تل آویو به قدس منتقل کرد. همزمان با این اقدام  خلاف حقوق بین الملل ، نظامیان صهیونیست ؛اعتراض فلسطینیان و صاحبان حقیقی سرزمین فلسطین و قدس به این  اشغالگری را به خاک و خون کشاندند .در این سرکوب خونین دستِ‌کم 60 فلسطینی به ضرب گلوله شهید و حدود 3000 نفر زخمی شدند.

ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران روز سه شنبه با صدوربیانیه ای تصریح  کرد: متهم ردیف اول جنایت روز دوشنبه در فلسطین، دولت آمریکا است که با افتتاح سفارت خود در قدس، چراغ سبز را به رژیم دست نشانده خود برای کشتن زنان و کودکان بی گناه و مظلوم فلسطینی نشان داد.

«سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی»  وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران هم  در نامه‌ای  به رئیس سازمان جهانی بهداشت(WHO)، ضمن هشدار در باره  وقوع فاجعه انسانی در نوار غزه تاکید کرد : سکوت مجامع رسمی بین‌المللی پذیرفتنی نیست و نباید تنها به محکومیت این جنایت بسنده کرد  .

 این کشتار بیرحمانه  در حالی رخ داد که  سران 'اتحادیه عرب'  در نشست  اخیر خود در ظهران  عربستان نام فلسطین را بر اجلاس خود نهادند تا ادعا کنند که از حقوق ملت فلسطین حمایت  می کنند . اما  اکنون عربستان و این به اصطلاح اتحادیه عربی در مقابل کشتار کودکان، زنان و جوانان بی دفاع فلسطین سکوت کرده و حاضر به اتخاذ کوچک ترین موضعی در این خصوص نیستند .

"عبدالباری عطوان "،نویسنده مشهور جهان عرب و سردبیر روزنامه رای الیوم می گوید  : "ما از فلسطین می نویسیم. موضوعی که از سوی جهان عرب و محافل بین الملل گرد فراموشی بر روی آن نشسته است. از جنایات اسرائیل همپیمان جدید عرب ها علیه برادرانشان می نویسیم که دیگر برادران آنها به حساب نمی آیند و دشمنان به دوست بلکه همپیمان تبدیل شده اند."

کشتار کودکان، زنان و جوانان بی‌دفاع فلسطین ، به راهبرد اصلی صهیونیست‌ها برای ادامه اشغالگری تبدیل شده است .  در کارنامه اسراییل فهرست بلندی از جنایات ضد بشری همچون  کشتار فلسطینیان در اردوگاه  های صبرا و شتیلا  و محاصره بیش از دهساله مردم مظلوم فلسطین در نوار غزه به ثبت رسیده است .

جنایتکاران صهیونیست هفتاد سال اشغالگری را با  جنایت و ترورو کشتار بی وقفه  جوانان و کودکان فلسطینی ادامه داده اند و تصور می کنند که این راه  پایان مقاومت مردم فلسطین در برابر اشغالگران است .

بدون تردید جنایت مستمر صهیونیست‌ها در فلسطین، نتیجه حمایت بی‌دریغ آمریکا و انفعال ذلت‌بار برخی دولت‌های منطقه است و آنان مسئول و شریک خون‌های به ‌ناحق ریخته ‌شده در فلسطین اشغالی و مصائب و آلام آنان هستند.اکنون بسیاری از ملت های عدالت خواه و  کشورهای جهان امریکا را مسوول  دوشنبه  خونین فلسطین می دانند .

 جوانان  امروز فلسطینی اگر چه  گذشته را ندیده اند اما  بامطالعه تاریخ ننگین تشکیل اسراییل ، به درستی و به تجربه  دریافته‌اند که تنها راه اعاده حقوق شان، مقاومت و تشدید مبارزه با اشغالگران  است.