جوزا 05, 1397 16:01 Asia/Kabul

مهاجرین خارجی که تغییراتی در خانوارشان ایجاد شده جهت ثبت این تغییرات به اداره امور اتباع و مهاجرین خارجی مراجعه کنند

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی اعلام کرد: مهاجرین خارجی که تغییراتی در خانوارشان ایجاد شده جهت ثبت این تغییرات به این اداره مراجعه کنند.

محمد عجمی در حاشیه کنفرانس خبری با رسانه های مختلف در محل این اداره در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری گفت: از اواخر خرداد ماه سال جاری کار تمدید کارت های آمایش یکساله مهاجرین خارجی مقیم استان خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور انجام شود.

وی افزود: افرادی که دارای کارت های آمایش مرحله دوازدهم هستند و طی یکسال گذشته در خانوار آن ها تغییراتی صورت گرفته با مراجعه به اداره امور اتباع و مهاجرین خراسان رضوی این تغییرات را اعلام کنند تا در زمان تمدید کارت های آمایش با مشکل مواجه نشوند.

مشاور استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: آن دسته از مهاجرین که موفق به دریافت کارت های آمایش مرحله دوازدهم خود نشده اند و کارت های آمایش مرحله یازدهم را در اختیار دارند هم می توانند به این اداره مراجعه و دلایل عدم تمدید در سال گذشته را ارایه کنند و در صورت پذیرش توضیحات، به آنان برگه اصلاحات داده خواهد شد تا بتوانند در آمایش مرحله سیزدهم مانند سایرین شرکت کنند. این دو گروه از فرصت موجود تا زمان آغاز برنامه تمدید کارت های آمایش استفاده کنند و اقدامات اداری لازم را انجام دهند.

عجمی در مورد تمدید مدارک مهاجرین دارای گذرنامه های طرح خانواری هم گفت: افراد دارای گذرنامه های با اعتبار تا تاریخ 31 / 03 / 95 که از آن تاریخ اقامت آن ها تمدید نشده می توانند به دفاتر کفالت مراجعه و مدارک لازم را ارایه کنند که با ارایه این مدارک مجدداً به مدت شش ماه اقامت آن ها تمدید می شود. این افراد تاپایان ماه جاری فرصت دارند که به دفاتر کفالت مراجعه کنند و چون در روزهای پایانی تعداد مراجعین زیاد است بهتر است هرچه زودتر برای تمدید اقامت خود مراجعه نمایند.

وی در مورد صدور دفترچه های بیمه برای مهاجرین نیز اظهار کرد: صدور دفترچه بیمه سلامت برای دارندگان کارت های آمایش از تاریخ 27 فروردین آغاز شده و حدود دوازده هزار نفر از دارندگان کارت های آمایش در استان خراسان رضوی جزء اقشار آسیب پذیر محسوب شدند که دفترچه بیمه سلامت به آن ها بدون پرداخت حق بیمه اعطا می شود و از این تعداد تاکنون بیش از چهار هزار و 400 نفر مراجعه و دفترچه های خود را دریافت کرده اند.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه مهلت صدور دفترچه های بیمه سلامت برای افراد واجد شرایط چه اقشار آسیب پذیر و چه کسانی که می خواهند بصورت آزاد دفترچه دریافت کنند تا 31 خرداد ماه است، عنوان کرد: افراد دارای دفترچه بیمه سلامت مانند اتباع ایرانی در صورت نیاز به درمان می توانند به بیمارستان ها، کلینیک ها و داروخانه های وابسته به دانشگاه های علوم پزشکی در سطح استان مراجعه کنند و از فرانشیز پرداخت 30 درصد حق ویزیت پزشک و دارو و ده درصد هزینه های بستری و عمل جراحی برخوردار شوند.

وی اضافه کرد: صدور دفترچه بیمه سلامت امکان خوبی است که با همکاری دولت ایران، کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان و سازمان بیمه سلامت برای مهاجرین فراهم شده است.

 

کلیدواژه