دیدار دانشجویان با رهبر معظم انقلاب ؛ تبیین سه اصل «انقلابی بودن، انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن»
(last modified 1397-03-08T05:34:49+00:00 )
جوزا 08, 1397 10:04 Asia/Kabul
  •  دیدار دانشجویان با رهبر معظم انقلاب ؛ تبیین سه اصل «انقلابی بودن، انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن»

حضرت آیت الله خامنه ای ، رهبر معظم انقلاب ؛ عصر دوشنبه در نشست صمیمانه صدها نفر از نمایندگان تشکل های مختلف علمی-فرهنگی - سیاسی - اجتماعی و صنفی دانشجویان، روحیه جوانی - احساس هویت اثرگذار- انگیزه های ایمانی و آرمانی جریانهای دانشجویی را مایه امید به آینده خواندند.

ایشان در این دیدار ،با تاکید بر شتاب بخشی به حرکت به سمت آرمانها ،به تبیین سه اصل مهم در پویایی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ؛یعنی «انقلابی بودن، انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن» پرداختند.رهبر معظم انقلاب در این خصوص ، ابتدا مراحل پنجگانه انقلاب را بیان کردند و با رد این تفکر غلط  که  انقلاب بعد از تشکیل نظام به پایان می رسد افزودند؛ مرحله دوم  انقلاب ، شکل گیری «نظام انقلابی و اسلامی» است که  اهداف، آرمانها و ارزشهایی دارد .

تحقق این اهداف  نیز نیازمند مرحله سوم ، یعنی شکل گیری «دولت انقلابی» است. ایشان با تأکید بر اینکه با عملکرد صحیح دولت اسلامی و انقلابی و محقق شدن آرمانها، مرحله چهارم یعنی «جامعه اسلامی و انقلابی» شکل می گیرد، گفتند:نظام اسلامی، دولت اسلامی و جامعه اسلامی زمینه ساز پنجمین مرحله یعنی ایجاد «تمدن انقلابی و اسلامی» خواهند شد. بنابراین انقلاب هیچگاه تمام شدنی نیست و همواره ادامه دارد. بی تردید  حرکت در این  مسیر ومنطبق با  آرمان ها سخت و دشوار است .

رهبر معظم انقلاب در این زمینه به تحرکاتی  همچون ؛«تزریق ناتوانی و نومیدی به جامعه ایران»، «القاء مردمسالاری واقعی ایران به عنوان دیکتاتوری»، «تبیین های دروغ و غیرواقعی و تحریف حقایق تاریخی از جمله درباره رژیم فاسد، وابسته، دیکتاتور و بشدت ضعیف ستم شاهی»، «کوچک جلوه دادن پیروزی‌ها و برجسته کردن نقاط ضعف»، «کارشکنی و تحریم» ها اشاره کردند .

اما  انقلاب در این چهل سال با حفظ همه ارزشهای انقلابی رشد کرد و بالنده شد . سخنان رهبر معظم انقلاب  در دیدار دانشجویان نیز نشاندهنده پویایی ارزش هایی انقلابی است ،که  بیانگر هویت  حقیقی نظام جمهوری  ایران است .

از دید گاه نظری  شاید بتوان گفت که عناصر انقلابی  غالبا با تغییر نسل ها  کمرنگ و یا دگرگون  می شوند و جای خود را به تفکرات تازه ای می دهند  که با انقلابی بودن فاصله دارند  ؛ اما این نظریه در نگاه به انقلاب  اسلامی  مصداق ندارد .

در حقیقت  آنگونه که رهبر معظم انقلاب در فرازی از بیاناتشان اشاره کردند ؛ مفهوم حقیقی انقلابی گری  «مشی صحیح، عاقلانه، شجاعانه و پرانگیزه» است  که  فقط در بستر نظام اسلامی معنادار و امکان پذیر است .

 آنچه که رهبر معظم انقلاب در تبیین سه اصل ؛«انقلابی بودن، انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن» در جمع دانشجویان  بیان کردند ،  در واقع تاکید بر  ارزش هایی است که می تواند به الگویی برای  منطقه و دنیای اسلام و جهان تبدیل شود .از اینروست که ایشان  گفتند: آینده بهتر از امروز و متعلق به جوانان است اما لازمه آن - باقی ماندن در صراط مستقیم و حرکت مستمر و خستگی ناپذیر است .