تا زمانی که عاملان قتل آقای توکلی به پنجه قانون سپرده نشوند تحصن مردم در هرات ادامه خواهد داشت
(last modified 1397-04-02T13:55:04+00:00 )
سرطان 02, 1397 18:25 Asia/Kabul

مهدی حدید عضو شورای ولایتی هرات: مردم خشمگین هرات دست به تحصن زده اند و تا زمانی که عاملان این ترور به پنجه قانون گرفتار نشوند دست از تحصن خود برنخواهند داشت.

شیخ محمد جعفر توکلی از علمای برجسته شیعه در ولایت هرات، شامگاه جمعه توسط افراد مسلح ترور شد.

صبح امروز مردم ولایت هرات در مقابل دفتر والی دست به تحصن زدند و خواستار شناسایی عاملان قتل عالمان دینی در این ولایت شدند.

مهدی حدید عضو شورای ولایتی هرات در گفت و گو با برنامه انعکاس رادیو دری در مورد ترور شیخ محمد جعفر توکلی گفت: ترور عالمان دینی در ولایت هرات تازگی ندارد و هر چند که ما دولت افغانستان را هشدار می دهم اما متاسفانه توجه جدی به این موضوع وجود ندارد.

وی افزود: مردم هرات خشمگین هستند و هم اکنون در هرات دست به تحصن زده اند و تا زمانی که عاملان این ترور به پنجه قانون گرفتار نشوند دست از تحصن خود برنخواهند داشت.

این عضو شورای ولایتی هرات افزود: متاسفانه  فعالیت های تکفیری و گروه های داعش شیعیان افغانستان را هدف قرار داده است و گروه های افراطی بیشترین نقش را در ترور علمای شیعه در ولایت هرات دارند.

 وی افزود متاسفانه همین عناصر افراطی و گروه های تکفیری در برخی از همین اماکن مقدس ولایت هرات حضور دارند و مانند غده های سرطانی رشد می کنند  ولی متاسفانه دولت افغانستان علیرغم آنکه توانایی مقابله با آنها را دارد در شناسایی علاملان این قتل ها کوتاهی می کند.

حدید افزود: متاسفانه  برخی دست های در پشت پرده اجازه نمی دهند که دولت افغانستان با این گروه های تکفیری مقابله کند و می خواهند به نحوی این بحران را همچنان مدیریت کنند.