میزان 30, 1397 16:14 Asia/Kabul
  •  خدمات رسانی به زائران خارجی اربعین حسینی در مرزهای شرقی و غربی ایران

خدمات رسانی به زائران خارجی که برای برگزاری مراسم باشکوه اربعین حسینی راهی عراق شده اند، در مرزهای شرقی و غربی ایران ادامه دارد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، «ولی الله حیاتی» معاون استاندار خوزستان جنوب غرب ایران، گفت: از ابتدای ماه صفر (19 میزان) تاکنون بیش از 25 هزار زائر از کشورهای مختلف از مرز بین المللی شلمچه راهی کربلای معلی و عتبات عالیات در خاک عراق شده اند.

حیاتی تصریح کرد: بیشتر زائران خارجی از کشورهای روسیه، لبنان، پاکستان، جمهوری آذربایجان، هند و ترکیه هستند که این مرز را برای عبور انتخاب کرده اند.

شمار زائران اربعین حسینی که از 19 میزان تاکنون از مرز بین المللی شلمچه راهی کشور عراق شده اند تا روز یکشنبه به بیش از 130 هزار نفر نیز رسیده است.

در همین حال؛ « رضا بختیاری» دبیر ستاد مردمی اربعین استان سیستان و بلوچستان، جنوب شرق ایران، اعلام کرد: 6 هزار و 642 زائر پاکستانی یکشنبه شب وارد این استان شدند که با ورود آنان تعداد زائران پاکستانی اربعین حسینی از 21 میزان  تاکنون به 23 هزار نفر رسید.

20 ماه صفر 1440 هجری قمری (8 عقرب)، اربعین شهادت حضرت امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان در صحرای کربلا است؛ میلیون‌ها زائر از سراسر جهان در این روز برای حضور در مراسم اربعین حسینی (ع) وارد  شهر کربلا می‌شوند.

 

کلیدواژه