عقرب 07, 1397 14:24 Asia/Kabul

حرکت عظیمی که امروز در بین مسلمانان به نام اربعین حسینی شکل گرفته می تواند بنیاد ظلم و ستم را براندازد

روحانی و پژوهشگر دینی افغان تاکید کرد: حرکت عظیمی که امروز در بین مسلمانان به نام اربعین حسینی شکل گرفته می تواند بنیاد ظلم و ستم را براندازد.

آیت الله سید محمود هاشمی ارزگانی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری گفت: اگر شعار امروز دنیا مردمسالاری و دمکراسی است و رای مردم اهمیت دارد حرکت اربعین به عنوان نمادی از خیزش قلبی و مردمی به سوی محلی است که سختی هایی هم در مسیر وجود دارد اما این همه انسان با پای جان به سوی کربلا و خاستگاه خیزش، حرکت می کنند و باید مورد توجه دنیا قرار بگیرد که این چه نیرویی است که می تواند میلیون ها انسان را به تحرک وادارد.

وی افزود: همچنان باید به این نکته توجه داشت که ریشه های دینی و مذهبی می تواند میلیون ها انسان خفته را بیدار کند و ممکن است روزی برسد که همین افراد به سمت کاخ هایی که علیه ارزش ها و باورهای دینی فعالیت و بر انسان ها ظلم می کنند حرکت کرده، آن ها را نشانه بگیرند و به خاکستر تبدیل کنند.

این کارشناس مذهبی اظهار داشت که بنابراین باید آراء مردم و از جمله مسلمانان و پیروان ولایت و جوشش های قلبی که در این کانون مهم به نام دین و ولایت در دل های مردم نهفته است مورد توجه دشمنان اسلام قرار بگیرد تا نسبت به عملکردهای سلطه طلبانه و تجاوزکارانه خود تجدید نظر کنند.

هاشمی ارزگانی عنوان کرد: حرکت اربعین حسینی را از یکسو نویدی برای مسلمانان است که اسلام و مسلمانان زنده اند و پیروان دین اسلام به باورها و ارزش های خود پایبندند و از سوی دیگر خطری محسوب می شود برای کسانی که به منافع مسلمانان چشم دوخته اند و گمان می کنند که با فریب و به گروگان گرفتن افکار عمومی مردم دنیا و مسلمانان می توانند داشته های آن ها را به غارت ببرند، اما تا رسیدن به قله پیروزی این موج هر روز بیشتر می شود.

وی اضافه کرد: از طرف دیگر حرکت اربعین حسینی می تواند نشانگر امید برای دل های منتظری باشد که در انتظار ظهور عدالت هستند، اگر تا دیروز این سوال وجود داشت که آیا یاران حضرت صاحب الزمان (عج) به آن میزان وجود دارند که در کنار ایشان جانفشانی کنند، حرکت ولایی و اربعینی امروز نشان می دهد که این زمینه در حال آماده شدن است و انشاءالله زمان ظهور و فرج نزدیک است.

 

کلیدواژه