قوس 03, 1397 17:38 Asia/Kabul

وحدت و انسجام مسلمانان از دلایل اصلی خصومت قدرت های بزرگ غربی با دنیای اسلام است

شخصیت فرهنگی-مذهبی افغان تاکید کرد: وحدت و انسجام مسلمانان از دلایل اصلی خصومت قدرت های بزرگ غربی با دنیای اسلام است.

مولوی عبدالمالک ضیایی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری ضمن تبریک هفته وحدت و قدردانی از جمهوری اسلامی ایران به خاطر میزبانی هر ساله کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی اظهار داشت: از دلایل اصلی حسادت و خصومت جهان غرب با کشورهای اسلامی همین وحدت مسلمانان و تلاش آنان برای وحدت است که به انحاء مختلف این خصومت را آشکار می کنند.

وی افزود: قدرت های بزرگ غربی که به دنبال حکمرانی بر جهان هستند و به فکر استعمار و استثمار کشورها می باشند وحدت مسلمانان را بزرگترین عامل فروپاشی خود می دانند و برای از هم پاشیدن این وحدت تلاش بسیار کرده اند اما به لطف الهی وحدت میان مسلمانان استوارتر از گذشته شده است.

این کارشناس سیاسی-فرهنگی گفت: کسانی که از کشورهای مختلف جهان در کنفرانس وحدت اسلامی در تهران شرکت می کنند نخبگان و متنفذین ملت ها و کسانی هستند که ریشه های قوی در اجتماع اسلامی دارند، اصول سیاست اسلامی و حکومت داری خوب را می دانند و تلاش می کنند که از سیره نبوی پیروی کنند.

وی اضافه کرد: بنابراین اجلاس وحدت اسلامی خاری در چشم دشمنان و کسانی است که وحدت و استواری کشورهای اسلامی را نمی خواهند اما امید می رود که میزبانی جمهوری اسلامی ایران از نخبگان جهان اسلام و گردهمایی آن ها در این کنفرانس بتواند به راهکارهای خوبی برای حل مشکلات دنیای اسلام منتج شود و اخوت اسلامی را در میان مسلمانان مستحکم تر کند.

 

کلیدواژه