قوس 20, 1397 10:47 Asia/Kabul

برای کاهش آسیب ها و تلفات نیروهای مسلح افغان در برابر مخالفین مسلح، این نیروها باید از حالت تدافعی به حالت تهاجمی تغییر وضعیت دهند

عضو شورای ولایتی هرات افغانستان گفت: برای کاهش آسیب ها و تلفات نیروهای مسلح افغان در برابر مخالفین مسلح، این نیروها باید از حالت تدافعی به حالت تهاجمی تغییر وضعیت دهند.

مهدی حدید در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در هرات با اشاره به حملات اخیر طالبان مسلح در ولایات هرات و غور و تلفات و خساراتی که به نیروهای دولتی وارد شده و همچنان حملات به ولسوالی های شیندند و گلران هرات یادآور شد دو پاسگاه نیروهای اردو در ولسوالی شیندند پیشتر مورد حمله مخالفان مسلح قرار گرفت که تعدادی از سربازان شهید و تعدادی هم اسیر شدند.

وی افزود: در حالی که ما به سختی مردم را تشویق می کنیم به صفوف اردوی ملی بپیوندند دیده می شود که از سوی مسوولان سهل انگاری هایی در رابطه با ایجاد استحکام و اقدامات حمایتی از سربازان صورت می گیرد که تاثیرات منفی روی مردم دارد.

به گفته این عضو شورای ولایتی هرات نیروهای اردو به سرپرستی قوماندان قول اردوی 207 ظفر هرات از روزها قبل عملیاتی را در مناطق مختلف علیه مخالفان مسلح آغاز کرده اند اما این عملیات کافی نیست و آنچه نیروهای اردو را آسیب پذیر کرده و سبب حوادث دلخراش شده، وضعیت کلی تدافعی است که به خود گرفته اند.

حدید عنوان کرد: اتخاذ وضعیت تهاجمی و خودداری از انجام عملیات تدافعی از سوی نیروهای مسلح، افزایش تعداد نیروهای پلیس، تجهیز آن ها با سلاح های مدرن و پاکسازی ولسوالی های مختلف از وجود مخالفین مسلح دولت از راه های برون رفت از اوضاع کنونی است.

 

کلیدواژه