امیدواریم ناکامی های گذشته انتخابات در آینده افغانستان تکرار نشود
(last modified Sat, 19 Jan 2019 13:48:36 GMT )
جدی 29, 1397 18:18 Asia/Kabul

کارشناس افغان: ما باید در هر مرحله با یک تجربه نو وارد کارزار انتخابات ریاست جمهوری و مشارکت همگانی شویم و امیدواریم ناکامی های گذشته انتخابات در آینده افغانستان تکرار نشود.

کمیسیون انتخابات ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد که مهلت ثبت نام فردا یکشنبه 30 دلو پایان خواهد یافت و تا کنون اکثریت کسانی که قصد کاندید شدن در انتخابات ریاست جمهوری را داشته اند ثبت نام کرده اند.

کارشناس سیاسی افغان در گفت و گو با رادیو دری پیرامون حضور  تیم های انتخاباتی با چهره های متفاوت در این انتخابات گفت: این طبیعی است که در صحنه سیاسی افغانستان هر کسی می خواهد با تیمی به تفاهم برسد که احتمال برنده شدن و پیروزی او در انتخابت زیاد باشد و معمولا در صحنه انتخابات شعار های که احزاب می دهند فراموش می شود.

لیاقت علی امینی کارشناس سیاسی افغان افزود: جای شکی نیست که در صحنه انتخابات رقابت ها به شکل جدی وجود دارد و آنچه که فعلا مهم است حضور تیم های انتخاباتی با افکار متفاوت در صحنه انتخابات است و هنوز مشخص نیست که کدام کاندید، احتمال  پیروزی در انتخابات را دارد.

وی تاکید کرد: تیم های انتخاباتی با یک تفاهم به مشترکاتی دست پیدا کرده اند و البته باید تضمینی هم وجود داشته باشد که بر اساس همان شعار های انتخاباتی که می دهند عمل شود که ما مانند گذشته شاهد این نباشیم که  چهره برتر بعد از پیروزی، هواداران و همپیمانان خود را فراموش کند و بر اساس سلایق شخصی کار کند.

امینی تصریح کرد: ما باید در هر مرحله با یک تجربه نو وارد کارزار انتخابات ریاست جمهوری و مشارکت همگانی شویم و امیدواریم ناکامی های گذشته انتخابات در آینده افغانستان تکرار نشود.

 

 

 

کلیدواژه