دلو 21, 1397 18:12 Asia/Kabul

اتحاد و هماهنگی ملت ایران و رهبری خردمندانه انقلاب اسلامی ایران از رموز ماندگاری این انقلاب بزرگ است

فعال فرهنگی-اجتماعی افغان اتحاد و هماهنگی ملت ایران و رهبری خردمندانه انقلاب اسلامی ایران را از رموز ماندگاری این انقلاب بزرگ دانست.

حجت الاسلام  عباس حسن زاده رئیس شورای عالی قرآنی افغانستان در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در کابل با اشاره به فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره) گفت: چهل بهار از این انقلاب و تحول شگرف و بزرگی که باعث شگفتی در جهان شد می گذرد که رمز ماندگاری آن در اتحاد، هماهنگی و همگرایی ملت بزرگ ایران و رهبری فرزانه آن حضرت امام خمینی (ره) به عنوان مرجع بزرگ جهان تشیع بود.

وی افزود: حضرت امام خمینی (ره) آگاه به زمان و مکان بود و در مدیریت قاطعیت داشت و توکل بر خداوند می کرد، هرچند انقلاب در این مسیر شهدای زیادی تقدیم کرد و آسیب های زیادی را هم متحمل شد اما  با درایت و مدیریت رهبری فرزانه انقلاب حضرت امام خامنه ای حفظه الله تعالی توانست برنامه ها را به پیش ببرد و موفقیت ملت ایران را در جهان کنونی رقم بزند.

این روحانی افغان اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران بر پایه حضور مردم و حمایت ها و پشتیبانی های مردم در صحنه های مختلف بوده است و این در حالی است که بسیاری از انقلاب ها که پشتیبانی مردمی را با خود نداشتند نتوانستند راه خود را ادامه بدهند.

آقای حسن زاده همچنان خاطرنشان کرد: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران دسیسه های دشمنان علیه آن آغاز شد زیرا منافعی را که از ایران به دست می آوردند قطع شد و مردم ایران به استقلال و آزادی دست یافتند و بر این اساس راه خود را در پیش گرفتند، تاکید حضرت امام خمینی (ره) بر حفظ استقلال هم مسیر پیش روی مردم را که همانا کار و تلاش پیگیر بود، مشخص کرد.

وی یادآور شد که دشمنان جنگ تحمیلی را هم علیه ملت ایران به راه انداختند و دسایس و توطئه ها تا به امروز هم ادامه دارد اما ایستادگی و مقاومت ایران در برابر آن ها و اینکه جمهوری اسلامی ایران به یک قدرت در سطح جهان تبدیل شده، خارچشمی برای دشمنان شده و حساسیت های آنان نسبت به این انقلاب بیشتر شده است.

به گفته این فعال فرهنگی-اجتماعی افغان با تمام فشارهایی که از سوی بیگانگان وارد می شود انقلاب اسلامی باز هم توانسته فرهنگ غنی اسلام را که مبتنی بر تفکرات دینی و معارف اسلامی است نه تنها در ایران اسلامی بلکه در کشورهای مختلف پیاده کند.

وی اضافه کرد: یکی از درس های بزرگی که ملت ها می توانند از این انقلاب بیاموزند این است که هر ملتی که روی پای خود بایستد و استقلال و آزادی خود را به دست بگیرد سرافراز و سربلند است و به خواست های خود می رسد اما اگر دست ملت به سوی بیگانگان دراز باشد به موفقیت دست پیدا نمی کند و حتی سرمایه های طبیعی خود را هم از دست می دهد.

 

کلیدواژه