دلو 25, 1397 17:09 Asia/Kabul

افغانستان در دوازهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری در تهران با چهار غرفه حضور دارد و جاذبه های گردشگری این کشور به مخاطبان معرفی می شود

مشاور ارشد وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در امور گردشگری اعلام کرد: افغانستان در دوازهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته در تهران با چهار غرفه حضور دارد و جاذبه های گردشگری این کشور به مخاطبان معرفی می شود.

سید رضا حسینی میثم در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری اظهار داشت: تلاش می شود که زمینه جذب توریست های خارجی برای دیدن از افغانستان و جاذبه های گردشگری آن فراهم شود.

وی افزود: در نمایشگاه امسال در تهران که اولین تجربه افغانستان برای حضور در نمایشگاه های بین المللی در زمینه گردشگری است یک غرفه متعلق به معاونت توریسم وزارت اطلاعات و فرهنگ است که جاذبه های گردشگری تمامی ولایات افغانستان را با نشر بروشور، پوستر و کارت پستال، فیلم ها و کلیپ های کوتاه معرفی می کند.

به گفته این فعال فرهنگی و گردشگری در غرفه ای دیگر تعدادی از صنایع دستی افغانستان عرفی می شود و یک غرفه هم مربوط به اپلیکیشن "افغان تراول" است که در زمینه توریسم افغانستان فعالیت می کند و یک غرفه هم مربوط به انجمن شرکت های سیاحتی هرات است که زمینه جذب گردشگران خارجی را فراهم می کند.

آقای حسینی میثم با بیان اینکه عمده ترین زمینه ای که باید در رابطه با توریسم وجود داشته باشد امنیت است که افغانستان در این زمینه مشکلاتی دارد، اظهار کرد: با وجود این بخش های زیادی در زمینه گردشگری فعال هستند، در بامیان، هرات، کابل و بدخشان شرایط خوبی برای گردشگری داخلی و خارجی وجود دارد، چنانکه در سال گذشته تعداد قابل توجهی از گردشگران خارجی از بامیان و بند امیر این ولایت دیدن کردند و تعدادی هم از واخان بدخشان دیدن کردند.

مشاور ارشد وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در امور گردشگری عنوان کرد: وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان هم در دو سال گذشته تلاش کرده مناطق گردشگری افغانستان را از طرق مختلف معرفی کند، یکی از شیوه های معرفی هم حضور در نمایشگاه های بین المللی است. ما در این نمایشگاه با حجم زیادی از مشتاقان ایرانی مواجه هستیم که علاقمندند به افغانستان سفر و از جاذبه های گردشگری این کشور دیدن کنند که فرصت خوبی هم برای تعامل بخش های خصوصی دو کشور به شمار می رود.

وی یادآور شد از سال گذشته بر اساس تفاهم نامه همکاری های مشترک فرهنگی و گردشگری بین ایران و افغانستان که در سال 1394 منعقد شده بود، تلاش شد سند اجرایی تفاهم نامه به امضا برسد و کار عملی آن انجام شود که کمیته فنی مشترک گردشگری در سطح معاونان تشکیل شد و از ایران معاون بخش گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و از افغانستان معاون گردشگری، مالی و اداری وزارت اطلاعات و فرهنگ و هیات های همراه حضور داشتند و مباحث مرتبط مطرح شد.

 

کلیدواژه