حوت 04, 1397 16:48 Asia/Kabul

مقامات امریکایی با دادن آمارهای غیر واقعی در حوزه نظامی می خواهند به مردم خود القاء کنند که برای دستاوردهای خود هزینه نیروی انسانی زیادی نداشته اند

فعال رسانه ای افغان گفت: مقامات امریکایی با دادن آمارهای غیر واقعی در حوزه نظامی می خواهند به مردم خود القاء کنند که برای دستاوردهای خود هزینه نیروی انسانی زیادی نداشته اند.

سید احمد موسوی مبلغ با اشاره به اظهارات اخیر سردار اسماعیل قاآنی جانشین نیروی قدس سپاه ایران مبنی بر اینکه آمار تلفات امریکایی ها در ‌دو جنگ افغانستان و عراق بیش از دو ونیم برابر آماری است که آن‌ها ادعا می‌کنند اظهار داشت: سیاست امریکایی ها چنین است که آمار واقعی را در حوزه نظامی مخصوصاً در رسانه ها منتشر نمی کند که این آمار هم مربوط به تعداد کشته ها، هم تعداد زخمی ها و هم تعداد نیروهای امریکایی در کشورهایی است که حضور دارند.

مدیر مسوول خبرگزاری اطلس عنوان کرد: امریکایی ها از زمانی که در جنگ افغانستان دخیل بوده اند در زمان هایی در جنگ های مستقیم حضور داشته اند به این شکل که نیروهای امریکایی بصورت مستقیم در جنگ ها حضور داشته و با مخالفین مسلح درگیر جنگ بوده اند و با توجه به اینکه حالت تهاجمی هم داشته اند این احتمال که آمار تلفات آنان در چنین حالتی بالا برود زیاد است.

وی اظهار کرد: مقامات امریکایی با دادن این آمارهای غیر واقعی می خواهند به اهداف خود دست پیدا کنند از جمله در رابطه با عراق و افغانستان که می خواهند به مردم خود اینگونه القاء کنند که هزینه نیروی انسانی که متحمل شده اند در برابر دستاوردهایی که داشته اند زیاد نیست.

به گفته مبلغ به نظر می رسد که اظهارات آقای قاآنی بیشتر نزدیک به واقعیت باشد زیرا امریکایی ها هم در جنگ های روبرو و هم حملات انفجاری هدف بوده اند و گاهی هم هدف نیروهای امنیتی افغان قرار می گرفتند که از عملکرد نیروهای خارجی ناراضی بوده اند.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر طول مدت جنگ امریکا هم در افغانستان بسیار طولانی شده و در عراق نیز برای زمان زیادی درگیر جنگ بوده و به نظر می رسد که با توجه به وسعت دامنه جنگ آماری که از سوی امریکایی ها ارایه می شود واقعی نیست و تلفات آنان بیش از آن چیزی است که اعلام می کنند.

گفتنی است که سردار قاآنی پیشتر در اظهاراتی عنوان کرد که امریکا ادعا می‌کند در ‌دو جنگ افغانستان و عراق پنج هزار کشته داده درحالی که سپاه اطلاع دقیق دارد که آمار کشته‌شدگان آمریکا در این دو جنگ بیش از دو ونیم برابر این آماری است که آن‌ها ادعا می‌کنند.

 

کلیدواژه