نقش علمای دینی در وحدت اسلامی و خنثی کردن توطئه های دشمنان بسیار ارزنده است
(last modified 1395-07-06T13:00:14+00:00 )
میزان 06, 1395 17:30 Asia/Kabul

نقش علمای دینی در وحدت امت اسلامی و خنثی کردن توطئه های دشمنان اسلام بسیار اساسی و ارزنده

کارشناس سیاسی و استاد دانشگاه در کابل نقش علمای دینی را در وحدت امت اسلامی و خنثی کردن توطئه های دشمنان اسلام و مزدوران آن ها بسیار اساسی و ارزنده توصیف کرد.      

داکتر عبدالطیف نظری در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در کابل با اشاره به برگزاری دومین همایش علمای دینی تحت عنوان "امنیت، وحدت امت اسلامی و رسالت علما" با حضور علمای شیعه و سنی و نیز آیت الله قمی نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در کابل گفت: نقش علمای اسلامی در وحدت امت اسلامی ارزنده و مهم است و در حال حاضر که جهان اسلام شرایط پیچیده و حساسی دارد اگر تلاش های لازم را به خرج ندهند چالش ها و مشکلات روز به روز بیشتر خواهد شد و دشمنان تلاش خواهند کرد که واگرایی را در بین امت اسلامی ترویج کنند.

وی افزود: بنابر این چنین همایش هایی می تواند مرهمی باشد بر زخم هایی که امروزه از سوی قدرت های استعماری و استکباری و مزدوران آن ها بر پیکره جهان اسلام وارد می شود و کار ارزشمندی است که با ابتکار جمهوری اسلامی ایران و نماینده رهبری معظم انقلاب راه اندازی شده است.

به گفته این کارشناس افغان این همایش در افغانستان هم می تواند تاثیرات خوبی داشته باشد و همگرایی را بین پیروان دو مذهب تشیع و تسنن بیشتر کند.

نظری عنوان کرد: نخبگان دینی و مذهبی در کشورهای اسلامی این رسالت را بر عهده دارند که در برابر تروریست ها و گروه های افراطی که تحت حمایت استکبار و رژیم صهیونیستی بوده و به دنبال تفرقه افکنی و به چالش کشیدن هویت تمدنی کشورهای اسلامی هستند، بایستند و توطئه های آنان را خنثی کنند.

این استاد دانشگاه ادامه داد آنان همچنان می توانند چشم انداز جهان اسلام در آینده را ترسیم و تدوین کنند و با توجه به تاثیرگذاری که در سطح کشورهای اسلامی دارند باید اتحادیه ای از نخبگان جهان اسلام شکل بگیرد و مرکزی داشته باشد که هر ازگاهی مشکلات جهان اسلام را آسیب شناسی و نقاط ضعف و قوت آن را پیدا کند و با یافتن راه حل های منطقی بر بسیاری از چالش های جهان اسلام غلبه نماید.

نظری همچنان خاطرنشان کرد: در حال حاضر تلاش هایی برای وارونه جلوه دادن و منحرف کردن آموزه های دین مقدس اسلام وجود دارد تا این دین را دین خشونت جلوه دهند که می تواند بهانه ای بدست استکبار دهد تا هم مداخلات خود را در کشورهای اسلامی افزایش دهد و هم فرقه گرایی را در میان امت اسلامی تشدید کند.

وی اضافه کرد: علما و دانشمندان جهان اسلام می توانند در خنثی کردن این توطئه ها نقش مهمی ایفا کنند، چنانچه چندی پیش شاهد برگزاری کنفرانس مهمی از علمای اهل سنت در چچن بودیم که در آن فرقه جعلی وهابیت از سوی اهل سنت مطرود و منفور اعلام شد.

 

کلیدواژه