حمل 12, 1398 16:38 Asia/Kabul

هیات هایی از سوی سفارت برای بررسی مناطق مهاجرنشین آسیب دیده از سیلاب در شمال ایران اعزام شده اند

سرپرست سفارت افغانستان در ایران گفت: هیات هایی از سوی سفارت برای بررسی مناطق مهاجرنشین آسیب دیده از سیلاب در شمال ایران اعزام شده اند.

احمد هارون نجم پور در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری اظهار داشت: در اثر سیلاب های اخیر در نقاط مختلف جمهوری اسلامی ایران همانگونه که به برادران و دوستان ایرانی آسیب های مالی و جهانی رسیده به تعدادی از مهاجرین افغان هم آسیب هایی رسیده که کمک های قابل توجهی از طریق نهادهای مختلف جمهوری اسلامی ایران مانند هلال احمر، سپاه و ارتش به آسیب دیدگان صورت گرفته است.

وی افزود: در این میان منازل بیش از 350 خانواده مهاجر افغان در اثر سیلاب در گنبد و منطقه افغان آباد تخریب شده که هیاتی از سوی کنسولگری افغانستان برای بررسی وضعیت به منطقه رفته و کمک هایی هم ارسال شده است.

به گفته سرپرست سفارت افغانستان در ایران کمک هایی نیز از سوی دفتر ملل متحد در امور پناهندگان ارسال شده ما بیشترین کمک ها از سوی نهادهای جمهوری اسلامی ایران انجام شده که جای قدردانی دارد.

نجم پور عنوان کرد: هیاتی هم از سوی سفارت برای بررسی وضعیت اعزام شده تا کمک های مردمی در هماهنگی با نهادهای جمهوری اسلامی ایران در بین این آسیب دیدگان توزیع شود.

وی اضافه کرد: تعدادی از نهادها و موسسات مربوط به مهاجرین افغان در داخل ایران نیز اظهار آمادگی کرده اند که به آسیب دیدگان کمک کنند و احتمالاً کمک های مردمی در این رابطه جمع آوری خواهد شد تا در اختیار آسیب دیدگان قرار بگیرد.

 

کلیدواژه