حکومت افغانستان؛ در تلاش برای کاهش فاصله خود با شخصیت های سیاسی افغان
(last modified 1398-01-15T10:51:55+00:00 )
حمل 15, 1398 15:21 Asia/Kabul

حکومت افغانستان تلاش می کند فاصله ای را که بین شخصیت های سیاسی افغان و حکومت در رابطه با مساله صلح بوجود آمده، کمتر کند

کارشناس سیاسی افغان گفت: حکومت افغانستان در رابطه با گفت و گوهای صلح نگرانی های خود را دارد و تلاش می کند فاصله ای را که بین شخصیت های سیاسی افغان و حکومت در رابطه با مساله صلح بوجود آمده، کمتر کند.

سید جواد حسینی در رابطه با دیدارهای سران حکومت وحدت ملی افغانستان با شخصیت های سیاسی و جهادی این کشور اظهار داشت: وقتی دیدگاه دسته ای از سیاستمداران افغانستان به دیدگاه حکومت نزدیک نباشد به تیمی نزدیک خواهند شد که زلمی خلیلزاد نماینده امریکا در امور صلح افغانستان در آن تاثیرگذار است ضمن اینکه می توانند در آینده با طالبان گفت و گو کنند. به همین دلیل حکومت افغانستان درصدد کاهش فاصله میان خود و این شخصیت ها است.

به گفته این فعال سیاسی مذاکرات صلح بین نمایندگان امریکا و نمایندگان طالبان پیشرفت هایی داشته و جامعه جهانی هم با نگاه مثبت به این مذاکرات می نگرد اما حکومت افغانستان بر این تصور است که در رابطه با مذاکرات صلح در انزوا قرار گرفته و نقش خود را در پیشبرد مذاکرات صلح از دست داده است.

حسینی عنوان کرد: به هر صورت نشست بین افغانی که قرار است در آینده نزدیک از سوی یکی از موسسات دولتی قطر برگزار شود و همچنان مذاکرات نمایندگان امریکا و نمایندگان طالبان تا قبل از برگزاری جرگه مشورتی صلح ادامه خواهد یافت.

وی افزود: حکومت افغانستان هم تلاش می کند که ماه آینده جرگه مشورتی صلح را برگزار و از آن به عنوان یک وسیله در مسایل مربوط به صلح استفاده کند هرچند که این جرگه نمی تواند تاثیرگذاری خاصی در روند صلح داشته باشد.

 

کلیدواژه