در سال جاری پنجاه میلیون جلد کتاب، در افغانستان چاپ و به دانش آموزان توزیع می شود
(last modified 1398-03-01T04:19:53+00:00 )
جوزا 01, 1398 08:49 Asia/Kabul

در سال 1398 پنجاه میلیون جلد کتاب، چاپ و در اختیار دانش آموزان در مقاطع مختلف قرار می گیرد

سخنگوی وزارت معارف افغانستان گفت: در سال 1398 پنجاه میلیون جلد کتاب، چاپ و در اختیار دانش آموزان در مقاطع مختلف قرار می گیرد.

نوریه نزهت نجرابی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری اظهار داشت: بر اساس برنامه پنج ساله وزارت معارف افغانستان قرار است 135 میلیون جلد کتاب درسی چاپ شده و توزیع شود.

وی افزود: وزارت معارف در نظر داشت در سال 1397 حدود 2/49 میلیون جلد کتاب درسی را چاپ کرده و در اختیار دانش آموزان قرار دهد اما به دلیل طولانی شدن روند تدارکاتی چاپ کتاب ها این برنامه در سال 1397 اجرا نشد زیرا برخی شرکت هایی که قرار بود چاپ کتاب ها را انجام دهند کارشان را به درستی انجام ندادند و قراردادها دوباره به داوطلبی گذاشته شد که این مسایل سبب تاخیر در امر چاپ کتاب ها شد.

به گفته سخنگوی وزارت معارف افغانستان قرار است امسال پنجاه میلیون جلد کتاب چاپ و توزیع شود که بخشی از این کتاب ها هم در داخل افغانستان چاپ شده و آماده توزیع است.

خانم نزهت عنوان کرد: تاکید وزیر معارف افغانستان این است که به میزان ظرفیت موجود کتاب ها در داخل افغانستان چاپ شود و شرکت های چاپ داخلی هم از این طریق حمایت شوند و مقداری که خارج از ظرفیت چاپ در داخل است به شرکت های خارجی سپرده شود.

وی در رابطه با تغذیه دانش آموزان در مدارس هم گفت: در حال حاضر بودجه کافی که در این زمینه فکر شود اما معاینات بهداشتی دانش آموزان به زودی آغاز می شود که نتایج آن به خانواده ها اعلام می شود و در صورت وجود مشکل از آن ها جهت همکاری برای رفع آن دعوت می شود.

 

کلیدواژه