جوزا 12, 1398 14:24 Asia/Kabul

طرح نوبت دهی برای آمایش 14 به سرپرست های خانوارها آغاز شده و تا روز 18 جوزا (خرداد) ادامه دارد

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: طرح نوبت دهی برای آمایش 14 به سرپرست های خانوارها آغاز شده و تا روز 18 جوزا (خرداد) ادامه دارد.

سید علی قاسمی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در حاشیه کنفرانس خبری اش در این زمینه در محل اداره اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی اظهار داشت: پس از این تاریخ ثبت اطلاعات و صدور کارت های آمایش 14 آغاز می شود طرحی که دستورالعمل آن واصل و بصورت همزمان در 15 استان ایران آغاز شده است.

وی افزود: طبق توافقات با کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان و اداره علوم پزشکی طرح ارتقاء سطح بهداشت و سلامت مهاجرین هم روی دست است که همزمان با آمایش 14 انجام می شود و طبق توافقات انجام شده با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کارت های اشتغال مهاجرین نیز همزمان با این برنامه توزیع می شود.

به گفته مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی مشمولین طرح آمایش 14، دارندگان کارت های آمایش 13 و هویت 12، دارندگان برگ معتبر اصلاحات و تغییرات که از آمایش 13 تاکنون تغییراتی در خانواده شان ایجاد شده، همسران و فرزندان بانوان ایرانی سرشماری شده دارای برگ تردد و دارندگان کارت های آمایش 12، و هویت 11 می باشند که حضورشان در آمایش 14 بلامانع اعلام شده است و همچنان دارندگان کارت های آمایش 11 و هویت 10 که از ایران خارج نشده باشند، دارای برگ تردد باشند و حکم طرد هم از مراجع قضایی نداشته باشند شامل این طرح هستند.

قاسمی با اشاره به طرح ارتقاء سلامت مهاجرین هم گفت: سطح بهداشت در جمهوری اسلامی ایران در برخی موارد از معیارهای جهانی هم بالاتر است و توجه به بهداشت مردم جدی است، در حال حاضر طرح کنترل سیار فشار خون شهروندان ایرانی در دستور کار وزارت بهداشت ایران است و بر اساس تعهد نسبت به جامعه پناهندگان و مهاجرین، طرح غربالگری و ارتقاء سلامت مهاجرین را هم داریم که کاملاً رایگان است اما صدور کارت کار منوط به شرکت در این طرح است که بصورت سرپایی انجام می شود.

وی اضافه کرد: کارت های کارمهاجرین هم بر اساس خوداظهاری برای آنان صادر می شود و هر شغلی که عنوان شود بدون محدودیت قابلیت ثبت در سامانه را دارد.

 

کلیدواژه