اسد 26, 1398 14:15 Asia/Kabul

هدف اصلی انفجار در مسجدی در شهر کویته پاکستان برادر ملا هبت الله رهبر طالبان بوده است

کارشناس سیاسی افغان گفت: هرچند طالبان تاکنون در مورد انفجار مسجدی در کویته پاکستان چیزی نگفته اند اما مشخص است که هدف اصلی انفجار برادر ملا هبت الله رهبر طالبان بوده است.

وحید مژده در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری اظهار داشت: آنگونه که اعلام شده ملا حافظ احمدالله برادر ملا هبت الله رهبر طالبان در مسجدی که پیشنمازی آن را به عهده داشت در شهر کویته پاکستان و در نتیجه انفجار بمبی که در محراب مسجد کار گذاشته شده بود کشته شده است.

وی افزود: تعدادی از نمازگزاران هم که بیشتر آن ها افغان های مهاجر بودند در نتیجه این انفجار کشته و زخمی شدند که البته طالبان هنوز کشته شدن برادر رهبر این گروه را تائید نکرده است.

به گفته این کارشناس افغان البته این فرد هیچ نقشی در گروه طالبان نداشته، پیشنماز یک مسجد بوده و به سادگی در ملاء عام ظاهر می شده و کسی هم به وی کاری نداشته است اما گفته می شود چون برادر رهبر طالبان بوده هدف اصلی انفجار هم خود او بوده است.

به گفته مژده تاکنون شخص یا گروهی مسوولیت این انفجار را به عهده نگرفته و معمولاً هم کسی مسوولیت انفجارهایی را که در مساجد رخ می دهد به عهده نمی گیرد اما طیف وسیعی از گروه ها جزء متهمین هستند که داعش، آی. اس. آی پاکستان، بلوچ های ناراضی از حکومت پاکستان و گروه های کوچکی که از بدنه طالبان جدا شده اند از جمله آن ها هستند.

 

کلیدواژه