ایران و افغانستان می توانند همکاری های خوبی در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات داشته باشند
(last modified 1398-06-16T09:19:23+00:00 )
سنبله 16, 1398 13:49 Asia/Kabul

ایران و افغانستان می توانند همکاری های خوب و نزدیکی در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات داشته باشند

مدیر عامل کنسرسیوم ایریانا در جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران و افغانستان می توانند همکاری های خوب و نزدیکی در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات داشته باشند.

پرویز شهپر مسوول ایرانی نمایشگاه بین المللی فناوری اطلاعات و ارتباطات در کابل که پیشتر با حضور 60 شرکت ایرانی و افغانستانی برگزار شد در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری اظهار داشت: این نمایشگاه اولین نمایشگاه بین المللی در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات در کابل بود که شرکت هایی از ایران و افغانستان در آن حضور یافتند.

وی افزود: مسوولان ایرانی و افغانستانی که به نمایشگاه مراجعه کردند آن را نمایشگاه خوبی ارزیابی نمودند و متخصصین و فعالان بخش آی.تی و آی.تی.سی افغان هم استقبال خوبی از آن کردند و جلسات زیادی هم بین طرفین برگزار شد.

به گفته شهپر اگرچه خبرهای منفی در رابطه با وضعیت امنیتی افغانستان به شرکت های ایرانی می رسید اما این شرکت ها با همت و شجاعت در نمایشگاه کابل حضور پیدا کردند و با استقبال خوب دولت و ملت و شرکت های خصوصی افغانستان هم مواجه شدند.

مدیر عامل کنسرسیوم ایریانا در جمهوری اسلامی ایران اظهار امیدواری کرد که این نمایشگاه سبب شده باشد برای اینکه شرکت های قوی ایرانی و افغانستانی در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات همکاری باهم را در این عرصه به منظور فراهم نمودن زمینه همکاری های درازمدت را آغاز کنند.

شهپر عنوان کرد: شرکت های افغانستانی که در شهر هرات مستقر هستند به دلیل مجاورت با جمهوری اسلامی ایران با فناوری های ایران آشنایی دارند اما سایر ولایات آشنایی چندانی با این فناوری ها نداشتند و این توانمندی ها برایشان بسیار جالب بود و این نمایشگاه تاثیر خوبی در این زمینه داشت.

وی اضافه کرد: افغانستان جمعیت بسیار جوان و جویای علم و تکنولوژی دارد و با توجه به زبان و فرهنگ مشترک، جمهوری اسلامی ایران می تواند در این زمینه بسیار تاثیرگذار باشد.

 

کلیدواژه