میزان 12, 1395 12:40 Asia/Kabul

استقلال سازمان ملل به خاطر موضع منفعلانه اش در قبال جنایات و سیاست های عربستان در یمن و منطقه زیر سوال رفته است

کارشناس سیاسی-فرهنگی افغان گفت: موضع منفعلانه سازمان ملل در قبال جنایات و سیاست های عربستان در یمن و منطقه استقلال این سازمان را زیر سوال برده است.

داکتر علی واحدی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری اظهار داشت: حمله عربستان سعودی به یمن یک تجاوز شمرده می شود. عربستان در مورد یمن هیچ قانون انسانی و حقوق بشری را رعایت نکرده، حکام ریاض بدون هیچ دلیلی مردم یمن را مورد تجاوز نظامی قرار داده و طی حدود یک و نیم سال گذشته تمام زیرساخت های یمن را از بین برده و با حمایت کشورهای غربی و بویژه امریکا از سلاح های غیر متعارف و غیر قانونی استفاده کرده است.

عضو موسس بنیاد علمی-فرهنگی کوثر در مورد عدم واکنش سازمان ملل در قبال جنایات عربستان در یمن و خارج کردن این کشور از لیست ناقضان حقوق اطفال هم گفت: اینکه سازمان ملل متحد در قبال جنایات عربستان در یمن، سایر کشورهای اسلامی و حادثه سال گذشته منا واکنشی نشان نداده نقش این سازمان را زیر سوال می برد.

به گفته واحدی از سوی دیگر عدم واکنش سازمان ملل نسبت به این اقدامات و جنایات این ذهنیت را ایجاد می کند که این سازمان تحت فرمان قدرت های غربی و صهیونیست ها و تحت تاثیر عربستان عمل می کند و این نشان می دهد که این سازمان استقلال لازم را ندارد و اسیر مسایل سیاسی و اقتصادی قدرت ها است.

وی افزود: از اینرو سازمان ملل به نفع بشریت و کشورهای اسلامی کار نمی کند و حتی ابزاری در دست قدرت های بزرگ و متجاوز است و مردم دنیا نمی توانند به این سازمان به عنوان یک سازمان مستقل و مدافع حقوق جهانیان اتکا کنند.

 

کلیدواژه