وال استریت ژورنال به نقل از افراد مطلع: "معامله قرن" تماما به نفع اسرائیل است
(last modified 1398-11-09T08:18:14+00:00 )
دلو 09, 1398 12:48 Asia/Kabul
  • وال استریت ژورنال به نقل از افراد مطلع:

روزنامه وال استریت زورنال با افشای برخی محتویات طرح معامله قرن گزارش داد، به گفته افراد مطلع، این طرح در مسائل کلیدی تماما به سود اسرائیل است.

روزنامه «وال استریت ژورنال» در آستانه رونمایی از طرح آمریکایی صهیونیستی موسوم به «معامله قرن» علیه فلسطینی ها که روز سه‌شنبه به وقت آمریکا رونمایی می شود، گزارش داد: این طرح تفصیلی با بیش از ۵۰ صفحه به ایده‌های دولت ترامپ درباره مسائل مرزی، امنیتی و قدس که سال‌ها است.

وال استریت ژورنال نوشت: اگرچه مقامات دولت آمریکا تاکنون به صورت عمومی از بیان جزئیات و عناصر کلیدی طرح معامله قرن خودداری کرده‌اند، اما برخی افراد آگاه به محتوای این طرح می‌گویند که سرفصل های کلیدی آن به سود اسرائیل تنظیم شده است.

وال استریت ژورنال افزود: در معاوضه سرزمینی پیش بینی شده در طرح معامله قرن، فلسطینی‌ها ممکن است کنترل ۷۰ تا ۸۰ درصد کرانه باختری را از دست بدهند و این یعنی ریزش خواسته‌ های فلسطینیان.

گفته می شود براساس طرح آمریکایی- صهیونیستی "معامله قرن"، قدس به رژیم صهیونیستی واگذار می‌شود، آوارگان فلسطینی در دیگر کشورها حق بازگشت نخواهند داشت و فلسطین تنها مالکیت اراضی باقی مانده کرانه باختری رود اردن و باریکه غزه را خواهد داشت.

بسیاری از کشورهای اسلامی و همه گروه های فلسطینی با این طرح اعلام مخالفت کرده اند.

«محمود عباس» رییس تشکیلات خودگردان فلسطین در اقدامی اعتراضی درخواست ترامپ را برای گفت و گوی تلفنی رد کرده و گفته است که هرگز معامله‌ای را که خواسته‌های مردم فلسطین از جمله تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس را محقق نکند، قبول نخواهد کرد. 

کلیدواژه