افزایش شمار قربانیان ویروس کرونا در چین به سه هزار و 42 نفر
(last modified 1398-12-16T05:33:52+00:00 )
حوت 16, 1398 10:03 Asia/Kabul
  • افزایش شمار قربانیان ویروس کرونا در چین به سه هزار و 42 نفر

کمیسیون ملی بهداشت چین اعلام کرد، با مرگ 30 نفر دیگر از مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور ، شمار جان باختگان بیماری ناشی از این ویروس به سه هزار 42 نفر افزایش یافت .

به گزارش ایرنا، کمیسیون ملی بهداشت چین صبح روز جمعه در جدیدترین آمار خود اعلام کرد ، علاوه بر 30 نفر در چین دو نفر نیز در هنگ کنگ و یک تن هم در تایوان به دلیل ابتلا به بیماری ناشی از ویروس کرونا جان باختند .

دیروز مقامات بهداشتی چین نیز شمار کشته ها را بر اثر بیماری ناشی از ویروس کرونا، سه هزار و 12 نفر اعلام کرده بودند .

در ۲۴ ساعت گذشته در مجموع ۱۴۳ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در چین شناسایی شد ، ۱۰۲ نفر مشکوک ابتلا به این بیماری تحت نظر قرار گرفتند.

در مناطق هنگ کنگ، ماکائو و تایوان نیز تاکنون در مجموع ۱۵۸ مورد ابتلا به ویروس کرونا شناسایی شده است.

براساس این گزارش ،شمار مبتلایان به ویروس کرونا در چین به ۸۰ هزار و ۷۱۰ تن افزایش یافته است در حالی که تا کنون ۵۳ هزار و ۷۲۶ تن نیز درمان و از مراکز بیمارستانی مرخص شده اند.

آماری که چین در روزهای اخیر منتشر کرده، نشان می‌دهد که روند ابتلا به ویروس کرونا و شمار قربانیان در این کشور کاهش قابل توجهی یافته و روندی نزولی را در پیش گرفته است.

شیوع ویروس کرونا دسامبر 2019 از شهر "ووهان" Wuhan  مرکز استان هوبئی چین آغاز شده ،علاوه بر 30 استان چین، به بیش از 80 کشور دیگر جهان از جمله ایران نیز سرایت کرده است.

کلیدواژه