ابراز نگرانی یونیسف از خطر کمبود واکسن برای کودکان در غرب آسیا
(last modified 1399-02-14T12:00:39+00:00 )
ثور 14, 1399 16:30 Asia/Kabul
  • ابراز نگرانی یونیسف از خطر کمبود واکسن برای کودکان در غرب آسیا

یونیسف نسبت به کمبود واکسن برای کودکان مناطقی در غرب آسیا و شمال ​آفریقا در پی گسترش ویروس کرونا هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) روز یکشنبه اعلام کرد: شیوع کووید- 19، میلیون ها کودک را در غرب آسیا و شمال آفریقا در معرض خطر توقف واکسیناسیون بیماری فلج اطفال و سرخک قرار داده است.

این نهاد که زیر نظر سازمان ملل متحد  فعالیت می کند، افزود: اکثر کشورهای منطقه با اتخاذ تدابیری جدی برای پیشگیری از شیوع کرونا، برنامه واکسیناسیون متداول خود را پیگیری می کنند، اما برخی از برنامه های واکسیناسیون به علت بسیج کادر پزشکی برای مبارزه با کرونا، به حال تعلیق درآمده است.

به گفته یونیسف، به این ترتیب 10 میلیون کودک زیر پنج سال (یعنی از هر پنج کودک، یک نفر) در معرض خطر عدم دریافت واکسن فلج اطفال و حدود 4 میلیون و500 هزار کودک زیر 15 سال با خطر عدم دریافت واکسن سرخک روبرو هستند.

یونیسف و سازمان جهانی بهداشت نیمه آوریل درباره کاهش برنامه های واکسیناسیون در شمار بسیاری از کشورهایی که با شیوع کرونا مبارزه می کنند، هشدار دادند.

نزدیک به 117 میلیون کودک در سراسر جهان در معرض خطر ابتلا به سرخک قرار دارند.

این خبر در حالی منتشر شده که بحران کرونا همچنان ادامه دارد و تاکنون بیش از سه میلیون و 498 هزار مورد ابتلا به این ویروس و 244 هزار و 989 مورد مرگ ناشی از این بیماری در جهان گزارش شده است.

کلیدواژه