پاسخ چین به پمپئو: اقدام علیه ایران راه به جایی نمی برد
(last modified 1399-04-04T09:26:41+00:00 )
سرطان 04, 1399 13:56 Asia/Kabul
  • پاسخ چین به پمپئو: اقدام علیه ایران راه به جایی نمی برد

نمایندگی دائمی چین در سازمان ملل در واکنش به پیام وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد: حرکت سیاسی و یکجانبه آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران بی نتیجه است.

به گزارش ایرنا، نمایندگی دائمی چین در سازمان ملل متحد روز چهارشنبه با انتشار بیانیه ای  "مایک پمپئو" وزیرخارجه آمریکا را خطاب قرار داد و تاکید کرد قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره برداشته شدن اقدامات محدودکننده مرتبط با تسلیحات ایران در ماه اکتبر، روشن است.

در این بیانیه آمده است، فکر کنید کدام کشور ( آمریکا )  بزرگترین صادرکننده تسلیحات در جهان است.

بر اساس قطعنامه 2231 شورای امنیت که در پی توافق ایران و گروه 1+5 و اتحادیه اروپا به اتفاق آرا تصویب شد، اکتبر امسال 2020  پایان محدودیت‌های خرید و فروش تسلیحات  برای  ایران خواهد بود.

وزیرخارجه آمریکا، در پیام توییتری مدعی شده است: با رفع این ممنوعیت، ایران از روسیه و چین جنگنده‌هایی خریداری خواهد کرد که با آن می‌تواند اروپا و آسیا را تهدید کند.

بیانیه توییتری چین، یک روز مانده به نشست غیرعلنی و غیررسمی شورای امنیت برای بحث درباره پیش‌نویس یکجانبه آمریکا در تمدید ممنوعیت تسلیحاتی ایران منتشر شد. 

"محمد جواد ظریف" وزیرخارجه ایران در واکنش به ادعای پمپئو در توییتر نوشت: پمپئو آن‌قدر از فریب دادن جهان ناامید شده است که ادعا می‌کند به محض اینکه ماه اکتبر فرا برسد، ایران هواپیماهای جنگنده می‌خرد و سپس آنها را فراتر از بُرد یکطرفه‌شان به سمت کشورهای دیگر اعزام خواهد کرد.

کلیدواژه