تلاش آمریکا برای متقاعد کردن شورای امنیت جهت تمدید تحریم تسلیحاتی ایران
(last modified 1399-04-05T04:44:36+00:00 )
سرطان 05, 1399 09:14 Asia/Kabul
  • تلاش آمریکا برای متقاعد کردن شورای امنیت جهت تمدید تحریم تسلیحاتی ایران

"برایان هوک" نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران و  "کلی کرافت" نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل با تکرار اتهامات بی اساس علیه ایران تلاش کردند، اعضای شورای امنیت را برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران متقاعد کنند.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، هوک روز چهارشنبه در نشست مجازی شورای امنیت با ابراز ناخرسندی از نزدیک شدن زمان پایان تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل متحد علیه ایران، جمهوری اسلامی ایران را به انجام رفتارهای مخرب در منطقه غرب آسیا متهم  کرد.

کلی کرافت نیز در این نشست با تشریح قطعنامه پیشنهادی آمریکا در زمینه تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران، خواستار تمدید این تحریم‌ها شد.

با نزدیک شدن موعد لغو تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل متحد علیه ایران که بخشی از قطعنامه 2231 شورای امنیت است، آمریکایی ها تلاش برای جلوگیری از اتمام این تحریم‌ها را دوچندان کرده‌اند.

تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل متحد علیه ایران 18 اکتبر 2020 (27میزان1399) برداشته خواهد شد.

مقامات چین و روسیه که در شورای امنیت سازمان ملل از حق وتو برخوردارند، صراحتاً اعلام کرده‌اند که با تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران مخالفند.

دفتر نمایندگی دائم چین در سازمان ملل اخیرا با تأکید بر اینکه آمریکا با خروج از برجام تعهدات خود ذیل قطعنامه 2231 شورای امنیت را زیر پا گذاشته، اعلام کرد، آمریکا هیچ حقی برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران ندارد چه برسد به اینکه بخواهد ساز و کار بازگشت خودکار تحریم‌ها را فعال کند.

وزارت خارجه روسیه نیز تاکید کرده است، آمریکا نمی‌تواند از قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل برای تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران استفاده کند.

کلیدواژه