اسد 09, 1399 08:38 Asia/Kabul
  • اذعان ترامپ به حمایت آمریکا از گروه طالبان در زمان حمله شوروی به افغانستان

رئیس ‌جمهور آمریکا در مصاحبه ای اذعان کرد، واشنگتن در زمان اشغال افغانستان توسط شوروی به گروه طالبان کمک می کرده است.

"دونالد ترامپ" در مصاحبه با  پایگاه خبری "آکسیوس" به سابقه همکاری آمریکا با گروه طالبان در زمان اشغال افغانستان توسط اتحاد جماهیر شوروی اشاره کرد و گفت: واشنگتن در آن زمان سلاح و تجهیزات در اختیار طالبان قرار داده است.

"ترامپ" در ابتدای ریاست جمهوری‌اش نیز اذعان کرده بود واشنگتن عامل اصلی پیدایش گروه های ترویستی از جمله داعش بوده است.

"ضمیر کابلوف" Zamir Kabulov نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان اخیرا اعلام کرد، دلایلی وجود دارد که نشان می دهد آمریکا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی "ناتو" در انتقال تروریست های داعش از عراق و سوریه به افغانستان نقش دارند.

ترامپ همچنین ادعای تبانی روسیه با طالبان برای کشتن آمریکایی‌ها را نامعتبر خواند و گفت: هرگز با "ولادیمیر پوتین" همتای روسی درباره این ادعا صحبت نکرده است.

روزنامه نیویورک تایمز اخیرا ادعا کرده بود، افسران یکی از ادارات ستاد ارتش روسیه به گروه طالبان در گذشته وعده داده بودند که در برابر هر نظامی آمریکایی که در افغانستان بکشند، به آنان پاداش نقدی داده خواهد شد.

آمریکا و متحدانش در سال 2001 به بهانه مبارزه با تروریسم و تامین امنیت در افغانستان به این کشور یورش بردند اما از آن زمان تاکنون، ناامنی، تروریسم و تولید مواد مخدر در افغانستان رشد چشمگیری داشته است.

کلیدواژه