میزان 24, 1399 09:04 Asia/Kabul
  • زنگ خطر صلیب سرخ جهانی در زمینه همه‌گیری شدید کرونا در اروپا
    زنگ خطر صلیب سرخ جهانی در زمینه همه‌گیری شدید کرونا در اروپا

صلیب سرخ جهانی روز چهارشنبه با به صدا درآوردن زنگ خطر برای اروپا نسبت به همه‌گیری کرونا و لزوم اتخاذ تدابیر مناسب از سوی دولت‌ها  هشدار داد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»؛ صلیب سرخ جهانی مستقر در «ژنو»  اعلام کرد که آزمایش کرونای بیش از هفت میلیون نفر در اروپا مثبت اعلام شده است.

«بریژیت ابستین» رئیس صلیب سرخ جهانی با هشدار در این زمینه بر لزوم اقدامات جامع، حفظ فاصله گذاری اجتماعی، عدم حضور در تجمعات، ماسک زدن، شستن دست و  قرنطینه شخصی تاکید کرد.

براساس این گزارش، 41 کشور از 54 کشور اروپایی طی دو هفته گذشته جهش 10 درصدی ابتلا به کرونا را ثبت کرده و در 23 کشور افزایش موارد به بیش از 50 درصد رسیده است. حدود 250 هزار نفردر اروپا بر اثر بیماری کووید-19  جان خود را از دست داده‌اند.

در سوئیس، دفتر بهداشت عمومی این کشور چهارشنبه اعلام کرد که تعداد مبتلایان به کرونا طی 24 ساعت گذشته به 2823 مورد رسیده و هشت نفر بر اثر ویروس جان خود را از دست دادند.

این در حالی است که دولت فرانسه چهارشنبه ‌شب به وقت تهران از برقراری مجدد وضعیت اضطراری ناشی از شیوع موج  دیگری از بیماری کرونا در این کشور خبر داد. این تصمیم در حالی اعلام شد که «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور این کشور چهارشنبه‌شب در زمینه اقدام‌های ضد کرونای جدید در فرانسه توضیحاتی ارائه داد.

ایتالیا نیز روز چهارشنبه بالاترین میزان ابتلا به کرونا را از ماه مارس به این سو اعلام کرد.  در ایتالیا، یکی از کشورهای اروپایی به شدت درگیر با کرونا در شبانه روز گذشته 7332 تن به کرونا مبتلا شده و از این تعداد 43 تن جان باختند.

کلیدواژه