ادعای اسپر؛ هدف از عادی سازی روابط با اسرائیل ایجاد ساختار امنیتی مقابل ایران است
(last modified 1399-07-30T09:16:08+00:00 )
میزان 30, 1399 13:46 Asia/Kabul
  • ادعای اسپر؛ هدف از عادی سازی روابط با اسرائیل ایجاد ساختار امنیتی مقابل ایران است
    ادعای اسپر؛ هدف از عادی سازی روابط با اسرائیل ایجاد ساختار امنیتی مقابل ایران است

وزیر دفاع آمریکا در ادعایی توافقات عادی‌سازی روابط میان امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی را ایجاد نوعی ساختار امنیتی در مقابل ایران خواند.

به گزارش خبرگزاری فارس، «مارک اسپر» روز سه‌شنبه در سخنانی در «شورای آتلانتیک» در واشنگتن، توافقات عادی‌سازی روابط میان امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی را «موفقیتی بزرگ» برای رئیس‌جمهوری آمریکا و تیمش در کاخ سفید خواند و ادعا کرد، کشورهای عرب می‌بینند که در صورت عادی‌سازی، پتانسیل بزرگی برای رشد اقتصادی ایجاد خواهد شد.

این مقام نظامی آمریکا در ادامه برای توجیه ادعاهایش، ایران را تهدید مشترک خواند و گفت: چشم‌انداز توافقات ایجاد نوعی ساختار امنیتی است که در آن کشورهای منطقه در کنار رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از درگیری با ایران همکاری کنند.

پیشتر «کِلی کرافت» نماینده آمریکا در سازمان ملل نیز با بیان اینکه در چند روز آینده احتمال اعلام توافق سازش کشورهای دیگری با رژیم صهیونیستی وجود دارد، تلویحاً این روند را اقدامی در تقابل با ایران توصیف کرد.

امارات و بحرین بعد از اعلام توافق سازش با رژیم اشغالگر قدس، 15 سپتامبر/25سنبله در کاخ سفید، با حضور «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل، توافق عادی سازی روابط  امضاء کردند.

کلیدواژه