ادامه گزافه گویی های پمپئو؛ ایران "آزادی های مذهبی" را نقض می کند
(last modified 1399-08-07T03:58:39+00:00 )
عقرب 07, 1399 08:28 Asia/Kabul
  • ادامه گزافه گویی های پمپئو؛ ایران \
    ادامه گزافه گویی های پمپئو؛ ایران \"آزادی های مذهبی\" را نقض می کند

وزیر خارجه آمریکا روز سه شنیه در بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی "آزادی مذهبی"، بار دیگر کشورهای مخالف سیاست‌های آمریکا از جمله جمهوری اسلامی ایران را به نقض آزادی‌های مذهبی متهم کرد.

 به گزارش خبرگزاری تسنیم، "مایک پمپئو" در این بیانیه  از ایران، چین و کره شمالی به‌عنوان بزرگترین نقض‌کنندگان آزادی‌های مذهبی در جهان نام برد.

آمریکا همواره کشورهای مخالف سیاست‌های خود را به نقض آزادی‌های مذهبی متهم می کند.

"پمپئو" پیشتر نیز  در جریان رونمایی از گزارش سالانه «آزادی های مذهبی» وزارت خارجه آمریکا ادعا کرده بود، پیروان ادیان الهی اعم از مسیحیان و یهودیان در ایران سرکوب می شوند.

این اظهارات مضحک در حالی است که پیروان ادیان الهی اعم از مسیحیان و یهودیان علاوه بر این که همانند مسلمانان در جامعه اسلامی ایران دارای حقوقی برابر بوده، در مجلس شورای اسلامی ایران نیز دارای نماینده هستند.

اقلیت های دینی در ایران تاکنون بارها با صدور بیانیه اعلام کرده‌اند، اظهارات مقامات آمریکایی درباره حقوق اقلیت های دینی در جمهوری اسلامی ایران، بی پایه و اساس بوده و تنها در راستای تبلیغات سیاسی با اهداف مشخص ضد ایرانی بیان می شود.

در همین چارچوب "یوناتن بت کلیا" Younathan Betkolia  دبیر کل اتحادیه جهانی آشوریان و نماینده مسیحیان، آشوریان و کلدانی‌ها در مجلس شورای اسلامی ایران اخیرا تصریح کرده بود، مسیحیان ایران نیازی به دلسوزی مدعیان دروغین حقوق بشر ندارند.

یهودیان و مسیحیان ایران قرن‌ها است با تأسی از آموزه‌های رحمانی موسی (ع) و مسیح (ع)، در خوشی و ناخوشی درکنار سایر هموطنان خود ایستاده و به‌عنوان بخشی جدانشدنی از فرهنگ و تمدن شکوهمند ایران زمین، همواره درچارچوب رشد و اعتلایش کوشیده اند.

کلیدواژه