قوس 16, 1399 19:49 Asia/Kabul
  • ییانیه اتحادیه عرب در مخالفت با اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی
    ییانیه اتحادیه عرب در مخالفت با اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی

اتحادیه عرب در سومین سالگرد اقدام رئیس ‌‌جمهوری آمریکا در اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی بیانیه‌ای صادر و بر مخالفت با این تصمیم تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی فلسطین «وفا»، اتحادیه عرب امروز  یکشنبه  در سومین سالگرد صدور تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بیانیه‌ای صادر و بر مخالفت این اتحادیه با اقدام ترامپ در به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

اتحادیه عرب در این بیانیه  ضمن اعلام اینکه این اقدام ترامپ هیچگونه حقی را ایجاد نمی‌کند، افزود: اقدام مذکور در چارچوب سیاست‌های خصمانه دولت آمریکا علیه حقوق ملت فلسطین و نقض گسترده قانون بین‌الملل صورت می‌گیرد.

در بیانیه اتحادیه عرب آمده است، قدس شرقی بخش لاینفک اراضی فلسطینی است و راهکار دولتی برای ایجاد کشور فلسطین با مرکزیت قدس شرقی باید اجرایی شود.

در ادامه این بیانیه از کشورهایی که تن به فشارهای دولت آمریکا و مقامات رژیم صهیونیستی داده‌اند، خواسته شده از تصمیم خود برای انتقال سفارت‌هایشان به قدس اشغالی  منصرف شوند.

دونالد ترامپ رئیس ‌جمهوری آمریکا،  دسامبر ۲۰۱۷  قدس اشغالی  را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی  به رسمیت شناخت.

اقدام ترامپ، برخلاف قطعنامه های سازمان ملل بود.

رئیس جمهوری آمریکا، همچنین برخلاف قطعنامه های سازمان ملل  وقوانین بین المللی سفارت آمریکا  را از تل آویو به قدس اشغالی منتقل کرد که با مخالت جهانی مواجه شد.

کلیدواژه