مقام کاخ سفید: رای‌گیری الکترال کالج به معنای پایان روند انتخاباتی نیست
(last modified 1399-09-25T14:17:14+00:00 )
قوس 25, 1399 18:47 Asia/Kabul
  • مقام کاخ سفید: رای‌گیری الکترال کالج به معنای پایان روند انتخاباتی نیست
    مقام کاخ سفید: رای‌گیری الکترال کالج به معنای پایان روند انتخاباتی نیست

مشاور ارشد کاخ سفید در سخنانی از تلاش متحدان رئیس‌جمهور آمریکا برای فرستادن گروهی از الکتورهای «جایگزین» به کنگره برای تغییر نتیجه انتخابات خبر داد و گفت ستاد ترامپ تا روز تحلیف برای تغییر این نتیجه نادرست فرصت دارد.

به گزارش رادیو دری به نوشته پایگاه خبری «هیل»، «استفن میلر» این سخنان را پیش از مشخص شدن نتیجه رای‌گیری گزینندگان ایالت‌ها در روز دوشنبه به وقت آمریکا بیان کرد و نشان داد که رئیس‌جمهور آمریکا حتی پس از تایید «جو بایدن» از سوی الکترال کالج به عنوان برنده انتخابات، قصد پا پس کشیدن ندارد.

میلر افزود: اکنون یک گروه جایگزین از گزینندگان در ایالت‌های محل رقابت قرار است رای بدهند و ما قصد داریم آن نتایج را برای کنگره بفرستیم. این به آن معناست که همه راه‌های حقوقی ما باز خواهد ماند.

رسانه‌های آمریکایی بامداد سه‌شنبه گزارش دادند «مجمع گزینندگان» این کشور موسوم به «الکترال کالج»، پیروزی جو بایدن، در انتخابات ریاست‌جمهوری را تایید کرد و نتایج ایالت‌ها بعد از این مرحله برای کنگره آمریکا فرستاده خواهد شد.

میلر گفت طرفداران ترامپ به عنوان «جایگزین» در چند ایالت کلیدی که ستاد وی مدعی تقلب انتخاباتی در آن‌هاست از جمله ویسکانسین، جورجیا و پنسیلوانیا عمل خواهند کرد و نتایج غیررسمی خود را ارائه خواهند کرد و در صورتی که ستاد ترامپ بتواند نتیجه هر یک از ایالت‌ها را تغییر دهد، گزینندگان جایگزین می‌توانند از سوی کنگره به رسمیت شناخته شوند.

در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، رئیس جمهور با رای " الکترال کالج" متشکل از اعضای مجلس نمایندگان و سنای این کشور و نه رای مستقیم مردم انتخاب می شود.

 

کلیدواژه